jobbjobbjobb

oj vad mycket tid det går åt att jobba. Hade jag ingen aning om ju, har nog slappat lite för länge och inte riktigt tagit i på ganska länge. Så, nu jobbar jag iaf, eller ja, inte nu men vanligtvis. På dagarna alltså, 9-5 för att vara exakt. Eller 10-18 flr er där hemma eftersom vi ligger en hel timma före här. Jag är alltså lite lite bättre än er som är kvar i sverige?

Jobbar jag hårt då? Nja, kanske inte men inte på grund av att jag inte vill men det är svårt när man är ny på ett jobb och inte kan allt man kan göra har jag märkt. framförallt är det jobbigt i en kundservice där man vill vara så bra och proffsig som möjligt. Så jag gör inte så jättemycket på dagarna känns det som, men det kanske jag gör ändå?

En annan skön pryl som jag har upptäckt, inte nu men när jag var här för sju år sen, är att det finns många läckra Pub-namn som blir extrakul när man är lite trött och konnotationerna drar iväg i huvudet. Jag har märkt att jag tänker mycket mer här än jag gjorde i t.ex. Göteborg. Jag tror det beror på tunnelbanan, man tillbringar så satans mycket tid i den där tuben att man knappt gör något annat än försöker låta bli att möta någons blick för att unvika dagens slagsmål. (det är inte så farligt som det låter, har faktiskt bara sett inget bråk alls faktiskt)

Roliga Pub-namn var det ja. Min förra sejour här i staden hade jag min favoritpub i Fulham och den hette The Cock som jag ju genast tänkte på något alldeles mycket roligare än den tupp det faktiskt betyder. Så idag när jag var och kollade på en lägenhet vid Liverpool street station så gick jag förbi puben "The great Dick" tyvärr var det ett efternamn efter Dick men det såg jag inte förrän senare.hade ju varit fantastiskt om det inte hade varit det.

Så, ett lagom töntigt och meningslöst inlägg men så är jag fortfarande lite sjuk och snuvig och så, då är det väl Ok?

I pity the fool som stannar tuben imorgon.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

På vadan sätt är du lite lite bättre? =0) Just mitt inlägg (som jag tjöta om) handlade också om jobb, mitt härliga sommarjobb. Får jobba vidare på det helt enkelt. Tack för bra tips iaf!

Postat av: niklas

hahahahahaha.. the great dick! åh, fan va kul att snart vara 28 och ändå ha humor som en sjuåring!

2006-08-18 @ 13:38:43
Postat av: Mor

Lille gosse, är du sjuk och snuvig, det är säkert inte så farligt med det.
Sandra hälsar också

2006-08-18 @ 18:23:58
Postat av: Lollovisen

Hahaha jag håller med Nicklas! Roligt namn, the great dick! Det är rätt kul att vara nästan 25 och ha humor som en 7-åring med hyffsade engelskakunskaper :D

2006-08-19 @ 01:33:28
URL: http://lollovisen.blogg.se
Postat av: Wilhelmleila

Thank you for producing such a down to earth site.

2009-02-18 @ 10:34:24
URL: http://wilhelmleila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback