Mår bra

Jag kollar efter rum/lägenhet centralt i London, det är inte alldeles lätt kan jag berätta. Dom finns knappt, och de som finns är väldigt dyra. Men jag ska nog hitta ett och jag tjänar ju pengar nu som man pallar en hyra som är vansinnig tillockmed. Centralt blir bra, där vill jag bo. "Det är Robin Hood jag vill ha!" Sorry, vet inte vart det kom från.

Idag börjar Premier League, gissa hur mycket det har pratats om det på jobbet på Ladbrokes sista veckan............ Eller, vet inte varför jag skrev så, jag tycker ju om fotboll. Ganska mycket faktiskt, det tror jag ni vet. Jag vet. Manchester United är mitt lag om det lyckats undkomma någon, i år vinner vi. Det tror/hoppas jag varje år. Annars ska jag främst försöka att undvika att se någon match med United under min tid här, iaf som är utanför Manchester. Låter det konstigt att ett fan inte vill se sitt lag Live?

Jag ska förklara.

Jag har sett Man U 2 ggr i Premier League. 1995 (?) när de mötte Southampton och 1999 när de mötte Chelsea. 1995 eller vad det var så ledde iaf United efter första halvlek och sen spottade Le Tissier (Denne gudabenådade spelare) in fyra mål mot ett Man U som bara stod och gapade, tror det blev 7-3 eller 7-4 till Southampton som då precis som idag är ett jävla skitlag. Än värre då 1999 när jag bodde här senast mot Chelsea. United hade då varit obesegrade i kanske 14 månader, vunnit Ligan-Cupen-Champions League säsongen innan och var, precis som nu världens största och populäraste ;) klubb. Man hade dock enda litet problem i hela världen, man saknade en världsklassmålvakt just nu. Schmeichel borta och ja, jag kommer inte ihåg var de andra var. Det är inte viktigt. United hade lånat in Massimo Taibo från någon italiensk klubb och den tjocke italienaren hade gjort årets räddning i sin första match mot Liverpool veckan innan. Allt vara kalas. Vi skulle krossa Chelsea som då ännu inte hade blivit Chelski. Tunnelbana till Fulham Broadway, Öl på puben "The Cock", skrika lite på Chelsepuben på andra sidan gatan, sedan skratta och ta en öl tillsammans, sen vidare till Stamford bridge och sjunga sånger som man inte fattade ett skit av. Årets match, och jag var där.

Ridå! 5-0 till Chelsea, Massimo Taibo i bananlåda raka vägen till Reggina i Italien och en något förvirrad Rickard styrde kosan hem i sin fina röda tröja, något som roade mer eller mindre hela London. Vart tog alla supportrar vägen?

Därför kollar jag inte på United. Lägg till det att jag inte ens såg när vi vann Champions League för att jag var på slutövning i lumpen så förstår ni att jag tror fast på min filosofi att dom vinner när jag inte är där. Annars  är jag nog urtypen av supporter. Typen som tror på meningar som jag-ska-bara-gå-på toaletten-för-det-blir-alltid-mål-när-jag-gör-det. Sån är jag. Det är ju lite gamble såklart eftersom det är 50-50 vem som gör det men........ Man får spela lite också.

Idag möter West Ham - Charlton i östra London, Derby! Önskar jag vore där, men jag ska se på en lägenhet. Kan man ens hyra av någon som är så fotbollsointresserad? Leyton Orient har svår bortamatch mot Carlisle, alla matcher är å andra sidan svåra för Leyton. Det är mitt andra lag i England förresten men mer om det en annan gång, nu ska jag äta översockrade flingor för det gör man i England, och Bacon och ägg. Men det ska jag inte äta nu.

I pity Chelski


Kommentarer
Postat av: andreas

Jag måste nog skjuta in att jag tror matchen mot southampton var i "svarta oktober" 1996 och blev 3-6. I omgången före eller efter förlorade man mot newcastle med 5-0. Belgaren Philippe Albert (den siste fotbollsspelaren med klassisk Ian Rush-mustasch?) lobbade in 5an över Schmeichel. Usch.

Postat av: andreas

...året innan blev det för övrigt 1-3 borta mot southampton, då bytte laget från de vidriga grå tröjorna till ett par blå i halvtid, vid ställningen 0-3.

bara kände att jag ville dela med mig av informationen. varför vet jag inte.

2006-08-19 @ 17:42:57
URL: http://liraboll.alltid
Postat av: Rickard

bra andreas, jag visste väl att jag inte kom ihåg rätt, man vill ju bara glömma.

2006-08-19 @ 19:07:23
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Cajsa

Vicke fotbollssnack.... Är ju handboll som är THE sport att bry sig om!! Antar att du missat det. Gött o höra att du har de bra. Gillar din blogg btw! Kram, kram

2006-08-20 @ 02:15:36
URL: http://lifeisabitch.blogg.se
Postat av: jeppe

Fantastisk härlig läsning. Men det är klart, när det handlar om ett Man Utd som stortorskar blir det ju lätt så... Närå, nu ska jag inte vara sån. Jag är glad att du tog dig till London och att jobet verkar gå bra. Själv har jag nyss kommit hem brun (!??) och fin från Kreta där jag softat me Marit, en semester som skiljde sig en del ifrån den grabbiga sejouren i Tyskland under juni månad. Btw, alla har i alla fall hört den här historien men jag älskar den, gbg-ordvits-lover som jag är:

Hur många svenskar var i Berlin under fotbolls-VM???

Gööör-many

Puss och kram och hälsa Basse den lille spjuvern!

2006-08-20 @ 09:56:45
URL: http://www.myspace.com/jesperlarssonband
Postat av: andreas

angående sverige-paraguay:
det står i och för sig ingen siffra här, men kolla in bilden. den säger mer...(tror att det beräknas ha varit 55000 svenskar)

http://www.offside.org/index.cfm?templateID=11&productID=31&categoryID=4

2006-08-20 @ 10:55:00
URL: http://liraboll.alltid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback