Bilburen 28-åring

Jag har kört en del bil det sistone. Och solat och badat. Jag tycker om det. Sola alltså, och bada. Jag tycker inte fullt lika mycket om att köra bil. Inte speciellt mycket iaf. Men det är förbannat smidigt, man kan liksom ta sig till de mest avlägsna ställen dit man inte annars skulle kunna ta sig i den här stan. Man kan ju faktiskt bara ta sig dit knegarlådorna åker, nästan iaf. Jag har gjort vissa iaktagelser under de här senaste dagarna som jag antar att jag inte hade gjort om jag inte hade varit bilburen i denna djävulens stad för alla bilförare.

1. Folk är väldigt väldigt stressade i den här staden. Dom är ungefär lika mycket stressade som Glenn Strömberg använder dubbelfraseringar när han kommenterar fotboll. Det tutas och det gasas och det växlas ner som aldrig förut. En och annan svordom och finger i luften viner säkert genom luften när dessa sillstrypare till bilförare drar vidare in i Tingstadstunneln för att åka vidare till sina perfekta radhusliv.

2. Väldigt många människor lyssnar på ipod, mp3-spelare, radio, talböcker eller rent av gamla klassiska kasset-walkmans i trafiken. Det borde de inte göra, förr eller senare kommer jag köra över dem om de bara går rakt ut i trafiken utan att titta och utan att bry sig. Det är fan sp man kan tro att alla "ungdoms"-göteborgare kollektivt bestämt sig för att ta livet av sig samtidigt som de låter "bott-Anna" dunka in i deras tomma skallar. Eller är det kanske därför de går rakt ut, pga av låten?

3. Knegarlådor! Kalla dem vad ni vill; tunnelbana, spårvagn eller rälsbuss! De är jäkligt farliga iaf. Varje gång man kommer in på en väg som har spår i marlen blir man fan helt stel i blicken och väntar sig bara att det när som helst ska komma en låda full med fabriksarbetare från Volvo och dundra rakt in sidan av bilen. Ding-Ding, Dörrarna stängs! liksom. Det är å andra sidan en iaktagelse som jag gjort redan när jag cyklat och i de fallen blir ju resultatet av en kollision detso värre kan man tro.

4. Bensin är jävligt dyrt. Jag skyller på USA!

Eftersom jag läst i andra bloggar om konsten att kunna stoppa en lista på en udda siffra så stannar jag där på 4 saker. Man vill liksom skriva en femte men då skulle jag behöva skriva en sjätte också och det vill jag inte riktigt efgtersom det skulle kunna trigga fram att göra en tio-i-topp-lista av det hela. Och då skulle jag tvingas hitta på typ 4 till iaktagelser, och det är ju inte så kul. Mycket och nu.

Det är förövrigt jättevarmt i Göteborg nu (skönt), och jag ska hem till Vargön i helgen, och i bilen är det ännu varmare, och.... och.....och..... fan vad längesen det var jag skrev av mig känner jag. Jag ska skärpa mig. Egentligen skulle detta inlägg handla om ett helt nytt revolutionerande sätt att minsta barnskrikandet på kollektivtrafik men det får bli ett senare inlägg. I min lokaltrafik-bil var det iaf väldigt branfritt hela tiden.

I pity the fool som släcker den gula lampan i skyn allför snabbt

Kommentarer
Postat av: niklas

spårvagnarna ja..få mig inte att börja..eller vad man säger..dont get me started är det jag vill säga alltså på svenska. jag prövar med en direktöversättning: gör inte mig startad..kanske?
nu var det ett tag sen jag var i skötet iofs men dom där bommarna och plingarna som ska varna allmänheten för när en vagn kommer funkar inte riktigt som dom ska...pling pling säger det och BAM! så kommer det en vagn i full fart..dock väldigt roliga att åka..

2006-07-07 @ 09:42:24
Postat av: Amirfatima

Very well done site! Please keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback