Gordon Ramsey

Gordon är en elak jävel. Och härligt ärlig. Men jävligt jävligt elak. Han är typ stjärnkock eller nåt, från skottland och är med i en hel mängd av tv-program som han säkert har skapat själv också. "Elake kocken" går på SVT och det bör ni absolut kika in på om ni har tid. Om ni sen, som jag, fullständigt älskar hans sätt att racka ner på folk så plockar ni fram datorn och laddar ner "Hells Kitchen" eller nästan hellre "the F word" som går på Channel 4 i England. Bara det faktum att han döper sin restaurang till the f word är ju underbart. Ja, Gordon svår en del i sina program. Man kan nog räkna till åtminstone 4-5 fuck per uttalande som han ger. Mycket underhålllande. Sen lagar de ju mat också men det är mest skitsamma egentligen. Det är ju inte så att man lagar till den där helstsekta gåsen ändå liksom.

Andra elaka/sura personer med stor personlighet som egentligen också förtjänar att bli skrivna om men inte den här gången.

  • Vinnie Jones
ja, man kommer liksom inte på nån mer som toppar dem egentligen, när jag började skriva så hade jag massor men de bleknade i jämförelse.

En god vän gjorde en lista häromveckan så jag härmar härmed:

Saker som finns:

1. Gott om tid
2. Ambition att jobba
3. Jättekort hår och semsterskägg
4. Goda vänner
5. Lägenhet i bra område
6. Balkong
7. Stort spritskåp
8. Värme
9. Träningstid och ambition att träna
10. Mjuk säng
11. Trött huvud efter gårdagen
12. Nära till vatten (både söt och saltvatten)

Saker som inte finns

1. Jobb
2. Pengar
3. Semesterplaner (hänger ihop med 2)
4. Otränad kropp
5. Träningsvärk (hela tiden)


Kommentarer
Postat av: den goda vännen erika

cool. dimmigadagar.blogg.se ger ringar på blogg-vattnet i sverige. det känns stort ;)

Jag har varit totalt skitkass på bloggandet på sista tiden, eller hur? Ska jag skämmas eller får jag skylla på följande listor?

saker som erika gjort förra veckan:
1. jobbat
2. jobbat övertid
3. diskuterat jobbet över några glas vin
4. försökt ha klubb på ett skeppsvrak

saker som erika ville göra förra veckan:
1. träna mer än två gåner
2. träffa syster för en fika
3. träffa charlotte för klädråd
4. träffa emelie
5. tvätta


För övrigt så håller jag med om att Gordon är totalt grym! Så genuint skitkaxig och ärligt elak.

2006-07-23 @ 23:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback