All about VM

Mitt liv kretsar typ runt VM nu , eller kretsar kanske är ett hårt ord men mycket av min tid går åt till det iaf. Med tre matcher om dagen och med start 15.00 varje dag så är jag nästan lite glad att jag just nu står utan jobb. Så man hinner med. Viktigt att hinna med, inget får missas, inget får ges åt slumpen. Inte ens Japan-Australien. Fantastisk avslutning för övrigt. Just i den sekunden skulle man velat vara australier, eller det vill man nästan jämt vara va? Jag vill va surfare i så fall, fast jag har inte långt ljust hår, Fan! Och inte är jag stor som ett hus så jag kan spela rugby heller. Kanske kan plocka apelsiner, skitsamma.

En annan grej jag tänkt en del på under VM är hur man säger när någon är typ australier eller svensk, det faller ju ganska lätt på tungan. Men vad är man när man är fårn mer udda ställen som Ghana eller Trinidad. Jag tänker mig att det är något som såhär, är det nån annan som vet så skriv in på kommentar:

Ghana - Ghaán
Trinidad-tobago - Trinidatobagik
Togo - Thug?

Dagen har annars gått åt till att leta matchtröja till mitt gammalnya favvolag Mexiko, som antagligen kommer gå hur långt som helst. Men det hittar man ju inte såklart, Gbg strålar av sverigetröjor och englandströjor och brasilentröjor men inte en endaste jäkla mexikotröja. Får skaffa en i Tyskland istället kanske.

Mest av allt just nu irriteras jag ihjäl av hur media blossar upp det så kallade "bråket" mellan Ljungberg och Mellberg. Merparten av mediapersonligheterna har uppenbarligen aldrig tillhört ett lag. Jag skulle bli mest förbannad ifall de INTE hade bråkat efter den skitmatchen. I ett lag kan man aldrig älska och komma överens med alla, det är en omöjlighet. Antagligen så kommer Mellberg börja nästa match med att kortpassa till Ljungberg så har vi nästa tidningsscoop, att han ber om ursäkt genom det. idiotmediafolk på tv, radio och tidningar. Otrevliga som fan och inte det minsta ödmjuka. Alla utan Ekwall? vad har hänt, var är den vita kavajen. Han e ju riktigt bra just nu. Bäst på plan.

I pity the fool som nämner bråket i en tidning igen.

I pity the fool


Kommentarer
Postat av: erika

jag håller med, himla trams om de där fjollorna som äntligen börjar visa lite temprament. annat var det vid mitt skrivbord idag, jäklar vad jag var arg på ett himla tryckeri som inte kan klara av sitt jobb... ajaj, det kom nästan rök ur öronen på mig.

ett tips om du inte gillar journalister som förstorar en skitsak: läs stockholm city ;)

Ghanier?
trinidadtobagisk?
Togok?

Postat av: Rickard

togok kan man ju nästan förkorta till tok direkt då. angående city: pyttsan! använder ifk göteborgbloggen baraben.com som källa. skämmes tamigfaen.

2006-06-13 @ 23:47:58
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: mats

Haha! Thug... skitroligt! Liksom i dubbelbemärkelse...

2006-06-14 @ 10:49:52
Postat av: ...

Jag tror minsann att de på svt sa "Ghanan"...Men det lät lite väl likt banan, så mina öron kan ha spelat mig ett spratt.

2006-06-14 @ 13:15:20
Postat av: Ylva

Det heter Ghanan, så den anonyme med dålig hörsel ovan har rätt :) Sen tror jag kommentatorerna sa Tobagier, men vad säger de från Trinidad om det..?

Föresten, de från Elfenbenskusten då?

2006-06-16 @ 11:08:23
Postat av: Sofie

Hmmm det dar med AUstralien. Jag tror minsann att det kallas australienare eller sa kan man helt enkelt anvanda aussie. FUnkar hur bra som helst.

Apprapa braket som inte far namnas. Det var aven en stor nyhet i AUstralien. Himlans konstigt. De ar ju inte ens intresserade av fotboll, men ett "brak" mellan tva svenska fotbollsspelare verkare valdigt intressant.

2006-06-18 @ 12:19:55
Postat av: Ali

Ivorianer kallas folk från elfenbenskusten. ;) Den engelsk-, fransk-, spanskspråkige förstår nog varför..

Hepp!

2006-06-18 @ 19:16:18
Postat av: Rickard

Efter diverse googling och liknande kom undertecknad och Markus Lundstedt, allmän språkguru som ni vet, fram till att det heter ghanes och inget annat. Tydligen heter det togoles också. tråkigt men sant

2006-06-18 @ 20:24:52
Postat av: Rickard

Efter diverse googling och liknande kom undertecknad och Markus Lundstedt, allmän språkguru som ni vet, fram till att det heter ghanes och inget annat. Tydligen heter det togoles också. tråkigt men sant

2006-06-18 @ 20:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback