Är det en fågel?

Vm-resan var på alla sätt en fantastisk upplevelse. Det slutade surt och bittert men va fan ska man göra med världens fegaste och försiktigaste förbundskaptener. Åh, såp ärg jag är men det är inte det som detta ska handla om.

150 mi i bil, det är inte alltid så kul. Så långt är det mellan München och Göteborg och det var den färden som jag, jesper larsson och jonas börjesson åkte på söndagen. Åker man så långt måste man leka i bilen. Då kan man leka 20 frågor tex. Det gjorde vi.

20 frågor går till så att man ber en person att tänka på något, det kan vara ett djur, en person, en huvudstad eller vad som helst egentligen. Sen ska de andra två ställa frågor som man kan svara ja eller nej på och så ska de komma på vad det är, en felaktig gissning kostar en fråga och om man inte gissat rätt fram till 20 så vinner den som svarar ja och nej. fattar ni? det är inte så svårt.

Eller det borde inte vara så svårt, men det förutsätter att man har viss kunskap om det man frågar om alternativt det man tänker på. Iaf så "lekte" vi detta i kanske 5 timmar eller så men på den absolut första av dem händer följande:

Jonas ber Rickard (Jag) att tänka på ett djur.

Jag tänker på en ekorre (men det vet ju inte dom)

Jesper -Är det ett däggdjur?

Rickard: -Ja, det ska det allt vara

Jonas: -Har djuret päls?

Rickard: -Jadå

Jesper: -Är det en fågel?

Rickard och Jonas -............Nja, det är nog omöjligt tror jag

Jesper: Vadå?

Jonas: -Ja, alltså det är ju ganska ont om fåglar som är däggdjur och om du nu hittar en så tvivlar jag ju på att den har päls iaf....... 

Rickard: -ja, fåglar har inte jätttemycket päls, haha

Jesper (numera med lite högre röst) -Det finns väl visst fåglar med päls..... (tänker efter) Ok då, kanske inte, men små jävla kycklingar har väl iaf päls.

Rickard och Jonas: -NEJ! möjligtvis fjäderskrud men inte päls.

Resten av resan: -Hahahaha

Underbar liten historia

I pity the fool som hittar en fågel med päls som dessutom har päls.

Kommentarer
Postat av: jesper

möjligtvis ganska finslipad version för att få det hela roligare... det kan du väl i alla fall erkänna piff & puff! jag står fast vid att det finns fåglar med päls. dagen du dör kommer du nämligen stirra in i en sådans ögon och det sista man hör dig mumla är "jesper hade rätt!".


sen dör du.

2006-06-29 @ 01:38:38
Postat av: Sofie

Far val dessvarre halla med Jesper om att det kanske finns faglar med pals. Kiwis!! De ser onekligen ut som pals iaf. Men men vad vet jag. En saker ar saker. Tror inte de ar daggdjur. Fast det ar klart...jag ar ju inte helt hundra. Oh well. Det var mitt inlagg i debatten

2006-06-29 @ 05:53:16
Postat av: linus

flygandehundar, dom är ju typ en korsning mellan ekorre och fågel

2006-06-29 @ 11:45:07
Postat av: niklas

ekorrar har i alla fall två ben och två tassar. dom använder inte tassarna när dom springer utan dom har dom mer som stöd när dom landra och skuttar ifrån med dom när dom hoppar..

2006-06-29 @ 13:40:24
Postat av: Rickard

Jesper: jag har knappt kryddat

Sofie: tydligen heter det kivier http://sv.wikipedia.org/wiki/Kiwif%C3%A5gel

Linus: flygande hund är väl knappast en fågel va? fladdermus tror jag det är, eller är tillockmed säker.

Niklas: Jag håller med du

Postat av: jesper

niklas: grejen är att Rickard under i alla fall 38 mil var helt övertygad om att ekorrar förflyttade sig på precis samma sätt som Piff & Puff.

2006-06-30 @ 01:09:47
Postat av: linus

men man kan väll ändå säga att det är så nära en fågel med päls man kan komma?

2006-06-30 @ 11:33:02
Postat av: Rickard

det kan man göra, kanske.

2006-06-30 @ 16:26:09
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag forsokte bara vara lite internationell. For har heter det iaf kiwi. men men. kivi far det val vara da. men vilket fall som helst sa tycker jag att det ar pals de har.

2006-07-01 @ 06:18:24
Postat av: Rickard

fjädrar är inte päls, precis på samma sätt som frukt inte är godis

2006-07-06 @ 22:55:25
URL: http://ipitythefool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback