Honeypunch

Kul ord, honeypunch, liksom sötsöt på nåt sätt. Extrasöt, deluxesöt kanske rent av. Ja, deluxe måste det vara. Jag gillar ordet, jag konnoterar kärlek och glädje med det ordet. Så, nu kan jag blogga vidare om vad som för nu har jag lyckats använde MKV-ordet konnotera i en mening, trodde aldrig det skulle hända. Skitsamma med det, nu är det tyskland som gäller om någon timma.

Ont om inlägg från mig det sista och så blir det antagligen även denna vecka, får blogga baklänges sen och skriva om allt som hänt och händer på en och samma gång.

Jag åker till tyskland om 2 timmar, love ryanair by the way, har precis tillbringat helgen med att överlämna SFS styrelse till nästa gäng och också hunnit med att åka Ålandskryssning för första gången i mitt liv. Det i sig är värt ett helt jäkla inlägg. Så White-trash! so very very white trash, men kul.

Också sista gången med SFS styrelse, ett underbart gäng som jag verkligen kommer sakna. Har vart mycket sånt den sista tiden. Avslut. tråkigt men nödvändigt, om man ska utvecklas framåt och i en positiv bemärkelse är det nödvändigt att man tar nya tag, att man utmanar sina egna tankar och vågar börja om. Det tror jag på. Utmaning, glädje, positivt tänkande och kärlek. Strålande tider.

Grymt ofokuserat inlägg men det är en bra dag och snart är jag i tyskland och imorgon möter Sverige vår kärleksmotståndare England. det blir inte bättre än så. Avslutningsvis så blir det en liten liten topplista som det var längesen jag använde mig av nu.

Top 5 anledningar att åka till Åland med Birka eller vad det var vi åkte med.
1. Taxfreesprit (Kom igen, grön chattreuse för 110 kr/flaskan är galet bra)
2. White trash (kul!)
3. Groggbuffé på bakluckan av en raggarbil kl 5 på natten i mariehamn
4. Värme och Sol (Varmt och soligt)
5. Shuffleboard ( som curling förutom att det är helt annorlunda)

Top-5 anlednigar att inte åka
1. Sur-Jacob
2. Karaoke-Jacob
3. Musiktävlings-Jacob
4. Shuffleboard-Jakob
5. Kryssingsvärd-Kenneth

i pity the fool som ser till att mitt flyg blir försenat

Kommentarer
Postat av: Betten

Hej Honeypunch!

Jag lovade ju att jag skulle göra ett inlägg på din blogg om jag läste den. Nu är jag hemma i Visby och solen gassar ner... och det är fullt med amerikanska kryssningsturister på ön. Wonderbar!

Hoppas att du får det härligt i Tyskland, drick en öl eller två för mig!
Här kommer några bra fraser som du måste kunna.

Es tut mir leid Innen manschaft sin schelt.
(Jag är ledsen att ert landslag är så dåligt) var dock lite försiktig med denna.. jag ser gärna att du kommer hem levande!

Wo finde ich eine fotäne in die nähe?
(vart kan jag hitta en fontän här i närheten?)

SFS styrelsen! vad kan man säga! det har varit en UNDERBAR helg, och ett härligt år!

Ha det gott Honeypunch!
Vi ses i Göteborg senare i sommar!

kram kram

2006-06-19 @ 13:26:01
Postat av: mats

"5. Shuffleboard ( som curling förutom att det är helt annorlunda)" Det är mig veterligen en av de bästa eller en av de sämsta liknelser jag har läst någonsin. Alltså Curling, visst varför inte?
Förresten, du glömde din Sverigeflagga med "God bless Markbacken!" målat i mitten.. Ska jag buda ner den och isåfall till vilken camping? Ha det gött!

2006-06-20 @ 13:34:51
Postat av: Rickard

du kan buda ner den till: Rickard Pettersson
Fontänen baden in der swedishe tröjen, Deutchland

2006-06-21 @ 15:50:08
Postat av: Sofie

Honeypunch??? jag kan nog komma pa sotare ord an det om jag forsoker faktiskt. Men om det ar honeypunch du vill ha sa ska ju inte jag dissa det! Jag provade kiwipunch haromdagen. Det var sott. Kanske kan va ett bra ord ocksa? Oh well. Ett inlagg blev det iaf. Kram

2006-06-24 @ 10:45:17
Postat av: Oddmerete

Cool site ... I like it :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback