I am not here! Isn´t just here just there without a t?

Idag är det dags, sista jobbkvällen, sista kvällen som Örebroare kommer spenderas bakom baren i kårhuset. Kommer såklart bli en galen kväll, som det alltid är just sista kvällen för terminen. det kan vara min kanske 9:e sista-kårkväll eller nåt sånt, alltid idiotiskt, alltid fylla och alltid roligt. Extra roligt att jobba kanske, deluxeroligt?

En stor nackdel med att jobba idag är stora tjocka fleece-kille-DJ:n som spelar, undrar om han faktiskt har fleece på sig i dag med, trots att det är precis skitvarmt. Killen är fan ett unikum, har förtjänar inte ens att skriva om men jag kan inte låta bli, lika bra att bli förbannad innan så slipper jag kanske bli det under kvällen. Mer förutsägbar, sleezy, skrika-"hur är det örebro?"-tills-öronen-faller-av-mitt-i-låten-kille finns inte att hitta i denna värld. Hur fan han kan få jobba varje kväll är över mitt förstånd, men han e där, varje kväll är han där med sina förbannade skivor. Hata är ett starkt ord men ok att jag inte hatar honom men jag hatar hans skivsamling iaf. Låt mig förutse en 5-låtars "medley" som han kommer spela idag, han gör det alltid nämligen, eftersom han e för tjock och lat för att förändra något: Hips don´t lie (Shakira), Dont´you wish you girlfriend was hot like me (Pussycat dolls), burn it up (R.kelly), gasolina (Daddy yankee) och avslutas såklart med en "technoversion" av evighet med hat-Carola. OK, jag fattar att alla inte tycker illa om de här låtarna men efter att ha hört samma 14 minuter varje fredag i ett halvår så blir man lite trött på det. Hip´s don´t lie kommer för övrigt att spelas minst 4 ggr idag. Och Bott-anna såklart, minst 5 ggr, vilket jävla skitjobb jag har egentligen. Men det är bra betalt och det är välbehövligt nu.

Kanske inte blir så roligt att jobba iaf.

Missar såklart en del fest idag genom att jobba, kanske några riktigt bra rent av, missat på tok för många bra fester på grund av jobbet. Tror det är bra för övrigt även om Linus mest hävdar att det är för att jag är gammal nu. Jag är fan inte gammal, längar efter 30, längtar efter gråa hår. Precis som Glenn. Jakten på Glenn börjar för övrigt på tisdag då jag officiellt blir Göteborgare och inte gnällig Örebroare. Men jobb var det, och fest, och kombinationen däremellan? Finns inget utrymme för fest idag alls egentligen för imorgon ska jag upp tidigt (med tuppen rent av) och åka hem till Vargön för att övervara familjen första släktträff. 86 släkingar ska träffas mitt i skogen i dalsland, där jag tydligen härstammar från, och helt enkelt träffas. har kollat på listan över de som kommer och jag har träffat kanske 12 av dem innan. Bra kontakt min familj har med varandra va? Jaja, såna här sammankomster kan ju vara pest och pina men jag ser verkligen fram emot det.

Hmm, ja det var väl vad jag skulle skriva om idag, eller det var inget alls vad jag skulle skriva om förresten. Skulle skriva om Frank Caliendo egentligen. Det är där rubriken kommer från. Frank e en kul kille som jag får skriva om en annan gång kanske, kolla in honom här om ni är sugna på nåt kul: http://www.youtube.com/watch?v=tc6p-RYJWtk&search=frank%20caliendo

I pity the fool som börjar dryga sig på krogen i kväll, då jävlar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du måste ju lägga upp www.colbertnation.com som länk! Just do it. Såg f.ö. att Stephen Colbert at the White House Correspondents' Dinner (Original Staging) låg på 9 plats på iTunes albumtopplista.

2006-06-03 @ 23:46:18
Postat av: erika

Stort grattis till stadsbytet. Örebro må ha ett fint slott. Men det står ju kvar. Stockholm har oxå ett fint slott. Har göteborg nått slott?

Postat av: Rickard

Göteborg har Avenyn, det räcker

2006-06-04 @ 15:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback