Lite vad som egentligen

Det är svåt att ha en "blogg", en enmanscummunity eller vad det nu kan vara. Man ska vårda den ömt, hålla koll på den och då och då komma på ett nytt spännande ämne att skriva om. Vet inte om jag är bloggmaterial egentligen men har jag sagt att jag ska så har jag sagt att jag ska. Ungefär som "har jag gått och lagt mig så har jag gått och lagt mig", förutom att jag inte gått och lagt mig då...... Hmmm, märklig start på detta inlägg, skulle inte alls handla om det ju. Brukar visst bli så, märkligt, kanske har någon slags bokstavskombinationssjukdom som gör att jag inte kan hålla ordning i huvet. Skulle förklara en del.

Det är hektiskt nu, nyinflyttat i Sveriges kanske vackraste stadsdel, Bö. Det är Göteborg, nära örgryte och jag är kanske ensam <30 som bor här. Har nästan fått ordning på alla grejer, fortfarande för jävla mycket grejer. Som tidigare sagt, vad ska jag med allt till? Vansinne. Det är gött att bo här iaf. Igår tog jag femmans spårvagn ner till korsvägen och vandrade upp på avenyyyyn och bara strosade runt. Släng dig i väggen Örebro stad!

När jag höll på att städa upp lite igår så hade jag Tv:n på, det var något program som gjorde djupdykningar i olika politiska partier inför valet och just denna dag hade turen kommit till Sverigedemokraterna, va fan! Sverigedemokraterna! Son of a Bitch! Va fan ger man de rasistiska asen minsta lilla demokratiska rättighet att komma till tals för? Och det var inget negativt inslag heller om ni tror det, nejdå. Tydligen storsatsar de i årets val och ahr en rekordbudget att jobba med. Det kan på riktigt gå fullständigt åt helvete i det här valet, redan nu har de kommunfullmäktigeplatser på 27 ställen i Sverige. I Aftonbladets (säg vad man vill men det är täckande iaf) undersökning Ungt val så kommer Sverigedemokraterna på tredje plats med 12% av rösterna. 12 jävla procent! Jag blir bara förbannat och Jimmie Åkesson som är partiordförande är en väldigt väldigt skrämmande person. Nja, vete fan om det här med "freedom of speech" är något riktigt bra, egentligen. Inte när befolkningen som röstar är samma personer som rusar iväg för att köpa Peter leMarcs senaste platta eller som vallfärdar för att lyssna på närmsta ställe där Carola spelar.

vet inte riktigt varför jag valde just de artisterna, det föll sig naturligt helt enkelt. Carola har väl lite de där åsikterna och Peter, ja han ser lite nynazistisk ut helt nekelt har jag för mig, Skiteremet iaf.

Hektiskt var det ja, Ska åka till Örebro idag, lira fotboll och träffa NIklas/Mats. Kanske nån mer. Imorgon är det Diciplinnämnd i Örebro på förmiddaggen och avskiljandenämnd i Stockholm på eftermiddagen. Sen börjar Fotbolls-VM (TJOHO!) Hektiskt som sagt. Vart fan ska jag se matchen då? Det ordnar sig nog. Den 19:e åker jag till Tyskland, nu är det äntligen bestämt på riktigt. Underbart att få uppleva ett VM på plats. En vecka bli det, en vecka osm förhoppningsvos kröns med att Sverige spöar Tyskland i Sydtyskland någonstans.

I pity the fool som röstar/tänker rösta/nånsin tänkt rösta på sverigedeomokraterna!





Kommentarer
Postat av: Sofie

Jasså du, Tyskland kom före Nya Zealand på önskelistan? ;) Hmm e lite kluven själv faktiskt. Tvivlar starkt på att de kommer ha TV-apparater mitt ute i ingenstans i "sagan om ringen"-landet. Men men. Sverige får helt enkelt se till att ta sig till semifinal/final, så jag och Petter kan vara stolta svenskar i Auckland. På lördag kan jag lova (och för övrigt australiensk TV oxå) att matchen ska ses. Vi har en stackars utbytesstudent från Trinidad här också som vi ska skrika på, och förhoppnignsvis kunna tracka sen på söndag.

2006-06-08 @ 19:02:13
Postat av: erika

Jag vet! Det är helt hemskt att sverigedemokraterna får utrymme i pressen. yttrandefrihet i alla ära, men hets mot folkgrupp är inte så önskvärt från min sida. Men jag måste ändå säga att jag inte är totalt förvånad över att medborgarna i det här landet röstar så sjukt åt skogen som de gör. De tittar ju på Big Brother, kan ju aldrig gå väl... vi får flytta till norge.

Postat av: Rickard

dom tittar på big brother där också tror jag, tyvärr

2006-06-09 @ 18:04:16
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Nilsinga

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2009-03-12 @ 12:54:55
URL: http://www.enequist.dk/nilsinga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback