skijaktig mening-rickard

Fy fan för det akademiska rättsystemet

Idag har varit en riktig mötesdag. Förmiddagsmöte i Örebro och eftermiddagsmöte i Stocktown. Psykiskt jobbiga båda två, disciplinnämnd och avskiljandenämnd. Sätt er aldrig i sitsen att ha båda uppdragen samtidigt. Fusk, sexuella trakasserier, kopiering mixas med våldtäkter, köttyxor i bröstet på professorer och liknande saker. Av respekt för tystnadsplikt och för offren så nämner jag såklart inga direkt avgörande grejer som hänt under dagen men nu, på tåget tillbaka, ca en timma innan det roligaste av allt börjar så är jag inte mindre än direkt skitförbannad. Ni som känner mig vet att jag sällan är riktigt riktigt arg men nu jävlar.

Först var det i morse som min kära nämnd fällde en person för vilseledande vid hemtentamen. Jag tyckte annorlunda, inte att hen var oskyldig men till att det skulle ge avstängning. Tänk följande, hen var invandrad från mellanöstern, kunde knappt skriva en svensk mening utan fel, talade så man förstod men hade uppenbara problem att formulera sig. Inte fan att man kan missuppfatta instruktioner då. Men ok, jag köper det, jag fick min chans att skriva avvikande mening och jag tog den såklart. Fick kommentaren att jag blivit soft på äldre dar samtigt, av rektorn. Kanske har jag blivit det men framförallt tycker jag alla som kommer till nämnden ska behandlas på samma sätt, det gjorde vi inte med hen.

För de som undrar så är alltså inte hen namnet på personen utan en mer neutral hon/han.

Vidare till Stockholmsmötet, självklart svinmycket skrikande barn som luktar bajs i familjevagnen. Fan.

Här är det svårare att vara objektiv och att inte skriva för mycket men kortfattat kan jag ju meddela att en dömdvåldtäktsman som just nu avtjänar ett 5 år långt straff i fängelse för två våldtäkter inte räcker för att bli avskild från högre utbildning i Sverige. Han var ju påverkad av alkohol då, det är han ju inte på undervisningen eller i sitt arbete, nejmen dåså! Idiotbeslut och motvals--rickard får in sin andra skiljaktiga mening för dagen. Våldtäktsmän kan mycket väl vara det absolut värsta jag vet och låt gå för att jag låter känslorna ta över och de andra kanske har sina poänger men........ kom igen! Är det den typen av person som vi vill ska trampa runt bland oss på våra lärosäten. Inte jag iaf.

Hmm, det funkar verkligen att skriva av sig, är inte riktigt lika arg längre. bara nästan. Snart i Örebro igen, stannar här inatt med, hinner inte hem till Göteborg till första V;-matchen så då är det ett lätt val, en utekväll med vänner är inte heller det fel.

I pity the fool som våldtar, alltid och överallt

Kommentarer
Postat av: Sofie

Stå på dig! Du brukar ju vettiga åsikter, så varför skulle du inte ha det nu?

2006-06-11 @ 15:02:53
Postat av: Rickard

ja, jag gjorde det också, blev förbannad ändå. typiskt

Postat av: Sofie

Typiskt. Skitliv!!

2006-06-12 @ 16:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback