Till er som är kvar....... eller som nånsin varit med.

(Nedskriven på tåget från Örebro lördag 3 Juni)

Nu lämnar jag Örebro, lämnar de kanske 4 bästa åren av mitt liv bakom mig, lämnar det sociala liv man byggt upp, lämnar vänner som jag litar på med mitt liv. Jag lämnar för något nytt, något spännande. Vad det blir vet jag inte riktigt men det blir något annorlunda. Det blir iaf inte studier tror jag, troligen jobb. Kanske poker. Det finns en liten chans på en fortsättning som bartender också men då får det vara något riktigt bra. Särskilt efter gårdagens galna kväll. Tjockis-fleece-DJ-killen var i sitt esse, usch vad kass han är. Många av mina goda vänner var på jobbet igår, kändes bra. Några var känslosamma över avskedet, några var säkert glada att bli av med en, många var ni som kom fram och sade hejdå iaf, det kändes fantastiskt. Jag lämnar Örebro med en härligt positiv känsla och det känns viktigast av allt. Terminen har varit tuff ur många aspekter men jag tror jag kommit ur som en starkare person, har lärt mig mycket och det är ni som har lärt mig och för det ska ni ha tack. Rent av det hjärtligaste tack man kan ge någon.

Jag har försökt intala mig att det inte skulle kännas konstigt när jag lämnade men ändå var det något konstigt med att kliva på tåget och se svampen försvinna i horisonten. (ja, det tar ju en stund är klart eftersom det stannar på södra också, varför?) Tror att jag kan ha fått den perfekta avslutningen på min Örebrovistelse. Sista veckan har vart härlig med precis ingenting att göra men med massor av kärlek och umgänge med de som står mig närmast i Öret. Eller ja, kanske inte alla men ni vet att jag älskar er också. Ingen nämnd och ingen glömd som man säger. Ni vet vilka ni är, ni är fantastiska personer och jag hoppas vi håller kontakten, hoppas verkligen vi håller kontakten.

0709-268202 när ni kommer till Göteborg vet ni.

Örebro som stad må ha sina brister men det har synnerligen sina fördelar också. Området runt slottet, Oset, Småbåtshamnen, Campus (främst sportdelen då), Markbacken ;) Ja, det finns gott om fysiska platser att sakna och det finns gott om personer att sakna men det som främst etsats sig fast i mitt minne är de minnen och erfarenheter som jag tar med mig från dessa år. Jag är inte ens i närheten av samma person som jag var när jag flyttade till Öret, inte ens nära. Tror det är till det bättre, kan vara svårt för er att veta eftersom ni inte kände mig innan men...... ja, jag tror det är en stor positiv skillnad. En säkrare, snällare och gladare person har ni gjort mig, det tackar jag för och hoppas att någon känner samma.

Jag ska inte bli alltför långrandig eftersom det är så trist att läsa men Sofie som inspirerat en stor del av den Rickard som finns idag efterlyste en lista över Örebrogrejer och jag tror jag kommit på en som jag är nöjd med, Svårt att komma ihåg allt som hänt så det blev en blandning av enstaka händelser, organisationer, känslor och naturfenomen. Bra så.

Topplista Örebro 2002-2006

1. Vänner. (det är ni, ni är fantastiska, underbara och inspirerande människor)
2. Kärleken (fint så)
3. Örebro studentkår (alla uppdrag, alla erfarenheter, främst vice ordf 2004/2005)
4. Kulinfo (kanske också ÖS men det var härliga två år)
5. Nyårsfesten på sörbyängsvägen 2B 2004 (ni som var där vet vad jag menar)
6. Niklas Tybblekorridor 2002, OS, Hockey, Sverige-Kanada 03.00 (missade min första tenta någonsin pga av detta, underbar kväll)
7. AQ Hijackers, Humpe, Pernambucano, Santos (kärt fotbollslag har många namn)
8. Schlagerfesten på Sörby 2005 (tror fan tom Uffe B sjöng med i Las Vegas)
9. Niklas Tybblekorridor (alla andra gånger)
10. Vinden (ganska skönt när det blåser ändå ;) )

Det får vara mitt avsked från Örebro, lär inte vara sista gången jag skriver om det. fan, jag saknar det redan.

I pity the fool...........svårt idag....som inte fattar hur mycket den betytt för mig under vår tid i Örebro.

Fridens Liljor

Rickard "soon to be Glenn" Pettersson


Kommentarer
Postat av: niklas

åhh, känslorna bara svallar när jag läser detta. hade nästan glömt av allt roligt som har hänt här i örebro. gött att få sig en lista där man känner igen sig på en del. en sak på min toplista över saker som har hänt i örebro är lätt den första kårkvällen. pergite som den så vackert kallas. jag antar att du kommer ihåg den väl också. rickard-lite magisk =) trots att jag fick dras med tjockisen hela kvällen medans du var omringad av alla de fagra damerna så var det en fruktansvärd rolig kväll. kanske lite ockward i början men men. det var i alla fall början på en fin vänskap.

jag tror att göteborg kommer att ta väl hand om dig och du vet att lägenheten i markbacken alltid står öppen!

p.s. tack för alla ölen jag fick i fredags..hehe.

2006-06-04 @ 19:57:36
Postat av: Jeppe

Ja vad ska man säga Rickard. Det har varit jävligt roligt att få lära känna dig trots dina sympatier för diverse skitlag. =)

Själv flyttar jag ju också nu, lägenheten är tömd, avskedsfesterna (i alla fall de jag hunnit med) är gjorda och imorrn går tåget till Trollhättan. Tillbaka till rötterna alltså. Sen blir det Ljungskile Folhögskola och journalistlinjen och sen gör jag dig sällskap i Göteborg efter ett år där. Tror jag. Man kan ju få 13 rätt på Styktipset också...

Minnen av Rickard från Örebrotiden Top 5:
1. Du var den enda av mina vänner förutom Niklars jag kunde snacka hemtrakterna med. Många hårda ord om Vbg kanske det blev, men vi är ju faktiskt ganska överens om att Vargön ligger i Trollhättan och att det var där Nicole Kidman och "han den där Gladiatorn" hamna före din farsa i kön
2. Ukraina-matchen hemma hos Niklars - jag anser fortfarande att jag kan slå dig vilket lag du än väljer om jag är Ukraina
3. Stryktipset i Bågen/Bari med pizzor från Campuspizzerian bakade med halvtorr kärlek
4. Avslöjandet om målvaktskarriären, både fantastiskt och tragiskt, men det var en snabb bilresa hem till väst och jag hade ganska stora ögon
5. En del av ÖS skönaste ledarstab någonsin

Nu drar vi till WM snart. Det blir helt klart en Top 500 efter det...

/ Jeppe

Postat av: Emil

Urs så känslosam jag är, blev nästan lite fuktig i ögat av att läsa det här. Så mycket fantastiskt kul som har hänt de här 3 åren. Kommer aldrig att glömma hur Rickard ryckte ut och bogserade min Volvo 740 med lilla Twingon...stackars Twingo.
Mera Taikon-artad bogsering har nog Örebro aldrig skådat =)

Tack för alla skratt, min vän.
Men nu ska jag inte vara alltför sentimental, vi har ju inte setts för sista gången...
...inte på långa vägar!

/Emil

2006-06-06 @ 21:13:59
Postat av: Mats

Det var roligt så länge det varade men nu finns det ytterligare en anledning att åka ner till Gbg. Första gången jag träffade Rickard var i köket på kåren. Jag, en fd ordf och en snart v ordf (dock inte då) skulle laga mat till en sittning med en massa fruktkakor. Om man inte vet så fruktkakor satans påfund och för att döva de känslor som uppstår, både positiva och negativa, behöver alkohol. Man behöver alltså shit loads med sprit. Sagt och gjort så korkade jag och den andre snubben upp ett par flaskor vin ("det behövs ca 4 flaskor till såsen"), hällde i oss dessa och fick kontroll över situationen. Jag kommer inte ihåg vad det var, men det var nån fruktkaka, alternativt nån fruktkakaledare, som sa nåt puckat och vi behövde snabbt mera sprit för utstå de sista timmarna. Jag ville ha sprit och en av mina kompanjoner säger: Det är lugnt, gå till spritförådet och ryck en flaska. Vi håller vakt! Ha'men, tänkte jag, och knyckte en flarra. Det var så nära att jag klarade det men precis i slutet av korridoren ner till köket så möter jag Rick, som jag aldrig sett förrut i hela mitt liv vad jag kommer ihåg. Rickard var den kvällen "ansvarig" och skulle hålla ordning på hela bygget, bl a se till att kökspersonalen inte dricker sig apraka. I bästa förmyndarmanér säger Rickard nåt i stil med: Jaha, hur var det här då? Ehh.. vi ska ha den här till såsen, jag lovar! Yeah right. Jag klarade mig ur fällan och började genast konspirera med en av kompanjoner att; "Den där Rickard, han tror han är nåt. Han fattar inte hur det går till här. Tror du han tjallar? Slänger han ut oss? Etc etc"
Rickard gjorde absolut ingenting. Inte ett dyft. han lät oss stå å dricka sprit både inne i köket å sen ute i lokalen utan att ens komma med en välbehövlig fras som; Sköt det snyggt! Det är minsann kamratanda så det heter duga. Liknande exempel har sedan radats upp under åren där Rickard har visat sig vara en som går att lita på och skratta med!

Rickard, i sommar blir det Halta Lottas!!

Må väl,

P.S Vågar man dricka ur den flaskan med något whiterussian liknande i som du lämnade kvar? Det luktar bra starkt alltså...

2006-06-07 @ 09:53:07
Postat av: Sofie

Ja det kan ha varit det finaste och det jobbigaste jag har läst i hela mitt liv. Rickards avsked till Örebro...hmm. Örebro utan Rickard är ungefär som Göteborg utan Glenn=) eller Avenyn eller ja något annat viktigt. Försökte göra ett inlägg tidigare men det ville inte fungera så jag skickade ett mejl till dig istället, hoppas du fick det. Lots of Love

2006-06-07 @ 11:35:15
Postat av: Ylva

Lite mer sentimentalt blaj..
Det är alltså nu jag ska klara mig utan min största idol från mina (än så länge) tre år i Öret, den som vet allt och kan allt och dessutom är jäkligt bra att ha att göra med. Den som gjorde mig till den kårmupp jag är så stolt över att vara :)

Tack

2006-06-07 @ 19:37:27
Postat av: Ollo Babbaganesh

Ja du läser väl inte det här nu kanske men jag vill ändå skriva...

Män oh män!
Vad ska man säga var ska man börja... så många minnen, så många kårkvällar, så många resor, fester, styrelser (i två olika tillsammas är inte dåligt), allt möjligt... damn det känns redan tomt... men vi ses igen... Inget snack om saken!

Från:
Din bästatste Ollo
Till:
Ollos bästaste vän

2006-06-11 @ 20:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback