Sista timmen

Flyttstädning deluxe är vad jag ägnar mig åt. Det är en slags städning som är lite tråkigare och lite värre än alla andra.Den inkluderar såklart att få upp med tuppen till ett regningt Örebro och sen bara städa i tre timmar i sträck. Tråkigt som få saker i livet, men nu är det klart. Rent och fint och strålande väldoftande (mest för att jag har gömt små doftkuddar lite överallt för att lura bovärden lite) Jag har alltså egentligen inte städat så mycket utan försökt fuska så mycket det bara går.

Jag har verkligen trivts i den här lägenheten. Jag har bara bott här i ett halvår men den har gjort intryck ändå, kanske top-3 av alla ställen jag någonsin bott på. Få se - 1. Barndomshemmet (såklart) 2. Sörbyängsvägen i Örebro 3. Den här lägenheten. Kan detta stämma tro? Låter konstigt att två av mina top-3 skulle vara i Örebro men så är det väl då. Har nog trivts lite bättre här än jag egentligen ger det credit för helt enkelt. Alla top-3 sämsta lägenheter var mina lägenheter i London (skitstad att bo i egentligen)

Men kan inte människan komma snart så jag kan ge ifrån mig nycklarna så att det är över på riktigt nångång. När man väl bestämt sig för någonting så vill man ju ha det gjort på en gång, iaf vill jag det. Nu, direkt, pronto, typ så. Jag är ju klar nu, varför är hon inte här, känner mig som en gnällig liten treåring nu som bara vill att det ska vara över. Saknar lite inspiration att skriva också, hmmm. Jag listar min lägenhet och lägger ner kort och gott.

Top 5
Saker jag kommer sakna med denna lägenhet
1. Köket (kommer aldrig hitta så stort kök igen tror jag)
2. VN-pizza runt hörnet (bäst kort och gott)
3. Köksbordet (Störst!)
4. Garderoberna (Flest!)
5. Läget (Tystast)

Saker jag ABSOLUT INTE kommer sakna
1. Det så kallade bredbandet (så lååååångsamt)
2. Det faktum att dörren låser sig själv ibland så man blir utelåst (irriterande och dyrt)
3. Det är trots allt bara en etta
4. Det är rätt lyhört (låter som brevbäraren står i sängen och delar post typ)
5. Hyran (Puh, vad det var dyrt)

I pity the fool som kritiserar den här städningen

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja det var verkligen en toplägenhet du hade. Och det där köket...ja det hade jag dödat för. Instämmer helt med att lägenheten på Sörbyängsvägen ligger på topplistan. Saknar den ngt enormt. Även fast det var en studentlägenhet kändes det verkligen inte så. Så nu får jag önska lycka till och hoppas att den nya lägenheten håller samma standard.

2006-05-30 @ 14:11:03
Postat av: Sofie

åhhh förresten. Elakt att ta upp VN-pizza. Nu kan jag ju inte sluta tänka på det =( för ska vi prata topplistor. Så ligger den ju utan tvekan på lista över bästa pizzerior.

2006-05-30 @ 14:12:35
Postat av: niklas

i pity the fool som besiktade min lägenhet och gav mig omstädning på hela skiten i stort sett. jag valde mellan att städa om själv eller att betala 300 för att slippa...i pity the fool som inte inser vilket av alternativen jag valde...

2006-05-30 @ 14:34:35
Postat av: mats

Vart hamnar ditt nuvarande boende i knarkbacken på din lista? Ganska högt va?

2006-05-30 @ 15:09:30
Postat av: Rickard

knarkbackenboendet hamnar såklart någonstans i skiktet mellan örebrolägenheterna och barndomshemmet. Dock är ju detta inte MIN lägenhet så att säga, det drar ju ner lite är klart. Men, alla lägenheter som har folk som serverar kvällsvirre och så får fint betyg vet du

Postat av: Ylva

Nästa lista borde bli av typen "De 5 första sakerna jag ska göra i Gbg" eller en follow up på Sofies inlägg och lista de bästa pizzeriorna.

2006-05-30 @ 18:43:02
Postat av: erika

härligt, bloggandet sprider sig! Här kommer en lista på dyra hyror per kvadratmeter, goda pizzerior, nostalgi och förskräckligheter:
1. erikas lägenhet i hornstull
2. Viking pizza i örebro.
3. VM-laget 94 spelar på stadion!
4. Carola sjunger nationalsången...

2006-05-31 @ 20:04:57
URL: http://dimmigadagar.blogg.se
Postat av: Rickard

en lika stor förskräcklighet:

5. Tomas Brolins dagsform

2006-05-31 @ 20:25:58
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Sofie

Tycker inte vi ska prata illa om Tomas Brolins dagsform, utat istället minnas hans fantastiska insats i USA 1994. Tror vi alla kan behöva minnas det för att komma i form för Tyskland.

2006-06-01 @ 14:06:55
Postat av: Magda

hohoho, i dessa bloggars tider...måste va helt ute som inte fixat en själv...men arbetar ju på en egen hemsida så det kommer väl nåt där antar jag! ja, jag minns din lägenhet med värme, många fina stunder spenderade jag där... eller nej just det förresten, jag flyttade ju... hmmm... getting confused på äldre dagar! hoppas allt är bra med dej! många kramar från den nu uppsalaboende Magdö

2006-06-01 @ 21:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback