England? U-land heter det!

60 miljoner människor kan ha fel. Så fantastiskt är inte Storbrittanien, eller ens England, eller ens London, där jag bor. Vi vet alla om heltäckningsmatteproblemet, visst? ja, tillockmed på toaletten, helt sjukt. sen ha vi en-glasfönstren som man inte öppnar utåt eller inåt utan upp och ner, Det borgar för drag kan jag meddela er som läser detta från gamla goda Sverige. eller nåt annat land som faktiskt kommit ur Järnålder. Nu är inte jag nån historiker direkt men visst var det ganska länge sen? Niklas? Emil vet säkert. finns säkert på fråga i TP och då vet Emil det. England är inte ur den tror jag. Vad har vi mer då? diskmaskin i köket och varmvattenberedare på samma ställe. Varför inte? alla vill väl ha tvätten där det finns matos. Fullständigt normalt säkert. Bra tryck i duscharna är det och elementen behöver man ju knappt ha på heller, eftersom det drar en del så är det ändå ingen idé liksom. Vi köper filtar istället kanske. Och ser på Tv med inomhusantenn, helt sjukt. 

och detta betalar man minsat 3 ggr så mycket för som hemma. och det köper jag, det är ok. Men vissa dagar rinner det över. vissa dagar blir man förbannad. Vissa dagar så... aaargh!

Skitland ibland. upprinnelsen till detta goda vänner är att jag tröttnad på att ha slumpvis uppkoppling på internet utan skaffade helt enkelt bredband till lägenheten. Naturligtvis fick jag först dra in telefon i lägenheten för det fanns det ju inte, eller jo, det fanns det men vi kund einte hitta det bara. Så den var inkopplad ett par veckor utan att vi visste det, ingen brydde sig om att berätta iaf. Skitsamma. Hemnummer har vi iaf. 

+44 (0) 207 723 51 38. ring gärna, Jag, sofie, jakob eller carro svarar, låter ni som en försäljare så ljuger vi och lägger på. 

Bredband var det ja. Eller smalband som vi snarare har eftersom vi knappt har något alls. Faktiskt inget alls. beställde 30 nov, skulle komma 11, ringde 13:e det var nåt fel, kommer 27:e, ringer 23 och kollar, ja det kommer den 27:e, Gött, det var igår. Ringde 28:e, det kommer den 5:e. 

Va?

Hur går det till. jag sitter emd ett papper i min hand som garanterar att jag har det den 11:e november men det kommer (kanske fortfarande) den 5:e december. Är det ok? Det tycker inte jag och eftersom jag jobbar i branchen (customer relations då, inte bredband) så skrev jag det mest pedagogiska lilla mail på kanske 5000 tecken till support på tiscali. Får se vad de säger om det. Jag är inte glad.

Tur att det fortfarande finns grannar att snö fläckvis internet från som sagt. 

Snart är det Jul, då ska jag jobba, har lite ont i halsen och har en lätt höstdepression just nu. Livet är gott som ni hör. tror jag behöver tröst. ge mig jag vill ha. ett alterbativ till tröst kan vara att "rub it in" strö salt i såren eller vad som, en reaktion behöver jag. det bästa vore om tiscali fortsätter att lura mig för då kanske jag tvingas leta upp ett kontor eller så. Det skulle vara kul. Vet inte vad jag skulle göra där dock för jag är ju ganska feg också, jaja. det ordnar sig. 

I Pity the fool som skapade tiscalis kundtjänst och alla idioter som jobbar där med sin skotska och indiska accenter. Jag förstår inte!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag som tänkt titta in och säga att suget efter att besöka dina vackra stationer blev påtagligt. Men efter din beskrivning av England så blev ju inte turistlusten den största... å andra sidan så verkar du behöva en kram och få veta att jag vaknar till 17 grader varje morgon, i en bostadsrätt som jag betalat en o annan krona för..

2006-11-29 @ 11:33:28
Postat av: Cajsa

Kom tebax till Sverige istället! Det är mitt råd :) Men det kanske inte är nåt alternativ förstås. Eller så, kämpa på bara!

Postat av: Rickard

17 grader är en fröjt gentemot att vakna med att håret blåser.

2006-11-29 @ 15:05:45
URL: http://ipitythefool.se
Postat av: Lollovisen

Jo det är ju faktiskt en mindre hårtork att sova i...
här har jag en torktumlare i rummet bredvid... som det är fel på... så jag hör den faktiskt även genom tv-bruset... Sverige har oxå sina sidor :)

Men en fet kram från Sumpan får du! Du är välkommen hit när som helst! kram!

2006-11-29 @ 16:48:24
URL: http://lollovisen.blogg.se
Postat av: anna

Hmf! Jag säger bara en sak... Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2006-11-29 @ 23:08:40
URL: http://minholk.blogg.se
Postat av: niklas

johorå, visst var järnåldern för en herrans massa år sedan, innan medeltiden tror jag att saker och ting (länder) kallades för järnåldern..det kan dock även ha varit mycket mycket tidigare än så. innan bronsåldern var det i alla fall. så vitt jag vet så är alla länder nu förbi järnåldern..förutom england då. skumt ändå eftersom det de facto var england själv som startade hela den där industriella revolutionen och den, vet vi ju sen gammelt, var ganska nyligen. kul ändå då att england helt enkelt hoppade över järnåldern kan tyckas.

kan även uppmuntra dig...eller nåt, med att det är höstdeppigt i sverige med..skitårstid! skitliv!

2006-11-30 @ 13:21:38
Postat av: Johan

Rickard... Standard på lägenheten låter fantastisk!
Är du i London 29/12? Isf föreslår jag en öl eller 5 eftersom jag har en mellanlandingsdag mellan stockholm och Rio på 11 timmar? Guiness?

2006-11-30 @ 15:10:03
Postat av: Ylva

Du har fattat helt rätt, vi är i samma sits. En kaffe eller en öl eller två vore därför inte fel. I pity din vistelse i London.. :)

Kram

2006-12-04 @ 13:20:28
URL: http://helalivet.blogg.se
Postat av: Kattis

du når mig på [email protected] vill inte skriva om det i bloggen, så skicka ett mail!
kram

2006-12-04 @ 23:20:53
URL: http://tankarfranbalkongen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback