Hemlängtan eller nåt

En intressant grej med att bo utomlands är att nyhetsberoendet är så mcykets törre då man inte dagligen blir matad med radio oh tidningsrubriker om vad som händer hemma. Jag är typ ständigt två dagar sen med allt som händer hemma känns det som. Det är en jobbig känsla då jag tycker om att veta saker, att vara uppdaterad. Så blir det också svårare att blogga har jag märkt. Jag vet ju inget. jag kan ju inte ärna blogga om Labour och Torys. Om webley stadium som aldrig blir klar eller avrför Tony Blair ska avgå och allt annat som jag blir matasd med här, det är ju komplett ointressant ju. Konstigt är det iaf.

Tror jag är inne i en period då jag söker anledningear att sakna "hemma". Det är inte svårt att hitta såna, anledningar alltså. Vet inte varför det rä så nu, kanske för att jag nyligen var hemma men aknske också för att det är precis två månader sen jag åkte nu, hemlängtan brukar komma då har jag hört. Eller märkt ska man kanske säga eftersom den alltid gjort det efter den här tiden. tror det är en bra känsla, det betyder att man har haft/har ett bra liv hemma i Sverige. det betyder att det finns kvar när man själv väljer att återuppta det. jag vet att det kommer finna kvar och det ge rmig stor tillförsikt inför framtiden och det är grymt skönt.

Är mer positivt inställd nu än jag var när jag började skriva och det är ju en fantastisk känsla, bäst jag slutar skriva innan det kommer tillbaka. Jag avslutar med en gammal goding som var ett tag sen jag höll på med: Listan

Saker jag inte kommer sakna med England när jag flyttar härifrån:

1. Heltäckningsmattor
2. Englasfönster
3. Bankbyråkrati
4. Depositionsavgifter
5. Värmen i tunnelbanan

Men annars är det bra.


Kommentarer
Postat av: Foffi

Glöm inte gärna det där med separata kranar för varm- och kallvatten. Det kommer iaf inte jag att sakna.

Postat av: Lollovisen

När jag bodde på Djurgården så hade jag heltäckningsmatta i mitt rum, jag saknar fan den ibland... måste bara säga det :)

2006-10-22 @ 22:49:11
URL: http://lollovisen.blogg.se
Postat av: mats g

Alltså, jag har nog inte så mycket emot heltäckningsmattor. Bara dom inte är så där fluffiga och fula också då. Fast det är klart, jag har inte bott i ett land där det finns folk som på fullast allvar har heltäckningsmattor på muggen. Usch!

I Sverige är det också ganska ointressant. Man sitter och väntar på nästa minister som ska gå och bli klippt typ..

Ha det!

2006-10-23 @ 08:38:11
Postat av: Anna

Eftersom ni sällan uppdateras om det viktiga som händer i Sverige kan jag ju meddela att KK Lutz(min klubb) igår krossade allt motstånd i Svealand och blev distriktsmästarinnor i såväl ungdoms - som juniorklassen... Segermarginalen till tvåan i juniorklassen var 16 poäng... det är ungefär som om Sverige skulle spöa Tyskland med 25-1...i fotboll alltså!

Utöver det, inget spännande här i Sverige.. eller jo just ja..det har nu regnat i 3 dygn..konstant...

2006-10-23 @ 17:28:11
URL: http://minholk.blogg.se
Postat av: Linus

Håller med sofie, det värsta av allt är ju dom där kranarna, fattar inte hur svårt det ska vara?

2006-10-24 @ 11:16:48
URL: http://gunde.blogg.se
Postat av: Foffi

Har har det ocksa regnat i flera dagar. Hmmm

2006-10-24 @ 14:23:46
URL: http://foffilie.blogg.se
Postat av: Cajsa

En kanske inte så intressant, men ändock en nyhet är att det är annalkande storm här i Svea! Värsta ovädret sedan ett och ett halvt år sen då det blev sånt kaos varnas det för... Så, nu vet du det. Inte för att jag har en aning om vad du ska göra med den informationen. :) Hoppas allt är bra annars over there!

2006-10-25 @ 22:39:41
URL: http://lifeisabitch.blogg.se
Postat av: Ollo Babaganesh

Nyheter om sverige? Ja bostadspriserna är på väg ner... kul... grattis till mig... nu kan jag verkligen inte flytta på väldigt länge :D

Kan det vara om en vecka så jag får vakna hemma hos er och må lite bra?

2006-10-26 @ 07:59:08
URL: http://lollovisen.blogg.se
Postat av: Georgyvonne

Excellent site. It was pleasant to me.

2010-02-04 @ 11:17:27
URL: http://georgyvonne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback