Vad göra?

Jag har ett problem med min blogg. Jag kan inte bestämma mig för om den ska vara en slags dagbok eller en slags åsiktsmaskin för att peta ut mina åsikter och ditten och datten. Eller kanske båda? Jag vet verkligen inte. Och då skriver jag inget, vilket resulterar i att ingen läser, vilket resulterar i att jag blir lite sur på mig själv för att jag inte skriver och det i sin tur är ju inte så roligt.

 

Inga stora problem som ni hör. Ganska pyttesmå men även de små problemen kan göra att man ligger och funderar på dem till man blir tokig. Nu är inte just detta ett sånt problem men det kan ju finnas andra problem. I mitt fall är det ofta att jag inte kommer på vad en skådespelare/fotbollsklubb/film eller låt heter och i de fallen blir jag sannslöst  irriterad på att jag inte komme rihåg nånting, fast det bara är en liten skitsak.

Den närmsta tiden har jag bestämt att jag i förväg ska bestämma vad jag ska skriva om för att liksom trigga mig att skriva när det är dags så att säga. Inom den närmsta veckan ska jag behandla så vitt skilda ämnen som ”Varför alla andra är idioter”. ”Så lär du dig av dina misstag” och kanske en liten bit om ”Xperteleven säsong 3”. Inte det mest fantastiska av ämnen kanske men jag tror det blir bra. Jo, det blir bra.

På tal om sista tidens boksnacks å har jag precis börjat läsa en biografi över George Best, inte jordens bästa läsning rent kvalitetsmässigt men boken är full av härliga historier från den gamle playboyens liv. Och det är ju alltid kul.

I Pity att inte veta vad jag ska göra riktigt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte börja med "Så lär du dig av dina misstag"! Please! Lite visdom till oss andra.

kram

2006-10-01 @ 19:40:01
Postat av: Annisen

Jag tror.... gör jag... att det är detta som brukar kallas I-landsproblem.... Bloggvåndor och att mina nya stövlar inte matchar min bruna kappa...damnit..

Postat av: Johan

Ok en liten passning till herr Pettersson. Ditt förra inlägg där du förvisso skrev, men utan större substans, kommenterades av 10 personer.

Slutsats 1 (mindre trolig), folk kommenterar dina inlägg men skiter i läsa och ser din blogg och ser det hela endast som något slags chattforum.

Slutsats 2 (trolig), kreativiteten är inte på topp pga höst. Skit i det o skriv för f-n! Folk är ju så nyfikna.

2006-10-02 @ 08:56:58
Postat av: Linus

när man funderar över något vad som helst, typ namn, årtal, resultat så är ju en liten bäbar dator med 3g uppkoppling the shit

2006-10-02 @ 10:56:51
URL: http://gunde.blogg.se
Postat av: Johan

Linus, uppkopplingen kommer du behöva nu för o klara vardagen med axeln o allt! Fan, sitter o lyssnar sönder "The Killers" nya singel... Har så höga förväntningar på plattan att det är löjligt. Hoppas...

2006-10-02 @ 13:54:04
Postat av: Cajsa

Tror verkligen också att det beror på PISSVÄDRET att man varken ids skriva några bra inlägg eller kommentarer. (Här har du dock en kommentar, om än en lam sådan) Nu drar jag söderöver, hoppas på bättre väder och större motivation där. Ha de!

2006-10-02 @ 18:13:53
URL: http://www.lifeisabitch.blogg.se
Postat av: Maria

Hej broder. Har nu antagit din utmaning och börjat skriva en egen blogg.

2006-10-03 @ 11:39:19
URL: http://maria012.blogg.se
Postat av: Markus

Jag har haft en renodlad åsiktsblogg. Det var kul när någon för en gångs skull läst den... Nu har jag en mer dagbokslik blogg. Det är kul oavsett om nån läser, vilket folk gör mycket oftare än på åsiktsbloggen. Så om man vill föra ut sina åsikter gör man nog bäst det med en dagboksblogg som då och då innehåller åsikter. Men det är nog ett I-lands problem!

2006-10-12 @ 18:19:55
URL: http://erik-markus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback