missuppfattning


En sak som jag är jävligt trött på är när folk helt uppenbart anstränger sig för att missuppfatta det man säger för att sen använda det mot en. Det är något som väldigt ofta händer mig tycks det som. Kanske är jag gnällig av naturen men jag föredrar att mena att jag är engagerad av naturen och har därför svårt att hålla käft.
 

 

”Hålla käft förresten, det kan vara det fegaste av alla sätt att agera. Rätta in sig i ledet och acceptera när man blir överkörd och inte tillfrågad om saker som påverkar en. Nej, säg vad du tycker, stå för det och var sen nöjd med dig själv. Så tycker jag”

 

Jag har svårt för det i alla fall, hålla käft alltså, det tror jag att ni vet. Ni som är mina vänner och kompanjoner in life. Jag tror vidare att ni uppskattar mig för den jag är och ser därför ingen som helst anledning till att ändra mig. Nu kan de hända att många tar åt sig av vad jag skriver och tror att jag menar dem men detta är ett inlägg mer i allmänhet mer än en specifik händelse. Även om en exakt händelse fock den kända droppen att rinna över. Då reagerar man, jag reagerar på min gene blogg. Lite fegt kanske, jag kanske är feg egentligen. Råfeg, Feg-rå. Kan man vara det? Då är jag det.


 

Skitsamma.


 

Ni vet säkert vad jag menar iaf, det jag startade med. Jag och många med mig är säkert också lätta att missförstå. Med mitt svamliga sätt att skriva kan man säkert missförstå mig väldigt enkelt om man försöker. Men varför försöker folk? Varför vill man trycka ner andra genom att visa sig bättre och att man tänkt ett steg längre även om man inte har det och uppenbart inte tänk/agerat på det bästa sätt fram till nu. Varför vill man sånt, med vänner? Jag förstår inte.


 

En mycket god vän till mig sade att det är ”för att de sover med taggarna utåt”, för att man är van vid att ta mycket skit så när man får något man kan hoppa på och missuppfatta så man själv får övertaget så tar man chansen direkt. Kanske är det så, jag är besviken iaf. Tycker det är tråkigt, för jag gillar personerna mycket, tycker de är bra och hade sett fram emot att träffa många av dem.


 

Skitsamma,


 

Idag är det fredag, jag är ledig lör-sön (mkt ovanligt på mitt jobb) och då ska jag verkligen vara ledig, är ganska pank men det går nog hitta på nåt kul här i London. Idag har också Sofie sin andra intervju för ett jobb hon sökt, lycka till med den och håll tummarna för att den går kalas är ni snälla. Tydligen skulle de ta en kaffe (eller vin) och snacka, lite annorlunda intervjuteknik här i England haha.

 I pity the fool som trycker ner mig (oavsett om man tycker jag förtjänar det eller ej, ingen förtjänar det)

Kommentarer
Postat av: Foffilie

Damn it! Det blidde inget vin. Och inget kaffe heller för den delen. Men jag kan avstå både kaffeoch vin (ja iaf en dag) om jag får jobbet. Hoppas hoppas!
Stå på dig och håll inte käften! Så det så!

Postat av: Kattis

Vet hur du menar. Och den här gången också vad du menar.. Håller med. Det var snabbt hoppat och lite som att man vet att man gjort fel och vill ursäkta sig direkt. Är det inte ofta så? Om man fattat ett lite tokigt beslut eller är tveksam till om det är det bästa, då reagerar man hårt på kritik och ifrågasättande. Eftersom man själv inte var säker så tar det hårdare. Vill liksom försvara sig mot sig själv om du förstår vad jag menar, känner att det var svårt att uttrycka i ord! Stå på dig!

Är sugen på ett Londonbesök snart...
Kram

2006-09-16 @ 17:17:23
URL: http://tankarfranbalkongen.blogg.se
Postat av: Cajsa

Känner igen det där jag med. Faktiskt. Trist äre. Ha de!

2006-09-17 @ 16:55:27
URL: http://www.lifeisabitch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback