Allt är relativt

Ni vet utrycket "ja, allt är ju relativt". Stör man sig inte allvarligt mycket på det egentligen eller är det bara jag. Jag har funderat mycket på det där i drygt två veckor nu. Är allt relativt? Hur kan det vara det, jag är ju ingen större fysiker eller biolog eller kemist eller vad man måste vara för att förstå sådant där. Inte en naturvetenskap var jag speciellt bra på. Ointresserad skulle många säga. ja, allt är ju relativt säger jag då (utan att förstå vad det betyder) Det är ju idiotiskt, kvasiutryck säger jag bara. Om jag ska vara ärlig vet jag inte varför vi fortsägger däga såna här saker som betyder allt och ingenting, det är lite som att säga kanske. Det betyder ju ingenting och skapaar bara förvirring.

Om jag ska vara ärlig förresten, varför säga så? Varför skulle man inte var ärlig och om man inte skulle vara det, varför skylta med att man inte ska vara det? Rent tekninskt sätt borde jag nu radera det jag skrev ovan eftersom jag beslutat mig för att sluta använda dessa kvasiutryck men då skulle detta stycket få absolut ingen betydelse alls, och så kan vi ju inte ha det. Återigen ett dumt uttryck, klart vi kan ha det så, inga barn som svälter mer eller några isstormar som tar över världen bara för att jag tar bort några ord ut min blogg. Så är det.

Jaha, vad har jag lärt mig sen sist? Ingeting tror jag.

Kommentarer
Postat av: Petra

Om man använder sig av uttrycket "om jag ska vara riktigt ärlig..." innebär det då att att man inte är ärlig alla andra gånger?

Jag röstar istället på att mynta ett nytt uttryck (kanske tom ett ärligare sådant): "om jag ska ljuga dig rakt upp i ansiktet..." Är kanske inte helt övertygad dock om hur ett sådant skulle mottagas, men då är man iaf riktigt ärlig...

Postat av: jeppan

Tack för dom fina orden i min blogg mannen. Samt spridandet av den gamla orkestern.

På tal om annat, imorrn spöar ÖSK Elfsborg? Har nog gått och blivit ÖSK:are efter att ha bott där i två veckor nyligen. Kändes mer rätt än Elfsborg, hur det nu i helvete kunde göra det, men så ligger landet. Mest av allt handlar det nog om att jag inte kan heja på samma lag som farsan, även om jag hoppas dom tar sig till CL.

2007-04-16 @ 19:19:18
URL: http://jeppelarssons.blogg.se
Postat av: Cajsa

Å andra sidan, vi människor uppfattar och upplever saker och ting på ibland helt skilda sätt.. Så på så sätt är allt relativt. Eller?

2007-04-16 @ 22:33:50
Postat av: Y

Tjaa.. vad handlade det om.. mig tror jag. De ville veta vem jag var. Galet roligt var det iaf, och jag tror Mr W blir ytterligare lite irriterad. Rubriken kom av att jag sa att jag tror jag blivit så pass bra bemött som jag blivit för att folk rätt lätt kan placera mig i "Ung och arg"-facket, och då är jag inte så skrämmande. Typ så.

2007-04-17 @ 09:38:40
URL: http://helalivet.blogg.se
Postat av: Pappa

Hej Rickarh.Du har det väl fint väder Vi har det också uppimot 30 grader. Kan DU inte skriva om din eventuella semester i midssomarveckan som Vi har pratat om tidigare om Du fick semester eller inte eller höra av Dig på annat sätt.Tack bloggarna.Hälsningar Pappa.

2007-06-10 @ 22:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback