Fumlare-Funkis

Jag har tillbringat helgen och delar av min semester på ett fantastiskt ställe. Jag har  under 5 dagar återupplevt min universitetstid och jag har gjort det med så mycket människor jag respekterar djupt. Jag trodde att jag hade saknat evenemanget i sig och att det var därför jag ställde upp som funktionär denna gång men jag hade fel. Det är inte mötet, formen eller frågorna som lockade mig mest. Det är inte heller det faktum att det är så mycket underbart engagerade studenter med åsikter och nörderi som övergår mitt förstånd. Dessa saker är härliga och de är en del av upplevelsen tillsammans med otroligt vackra Wisby Strand (Brand), staden Visby och vädret. Det ger en helhet som inte kan bli mycket bättre. Men det är inte det.

Jag har förresten varit på det som kallas SFS-FUM (Sveriges förenade studentkårers fullmäktigemöte). Det är ett riksmöte som man har en gång om året och denna gång var det på Gotland under överseende av en person som också är den vän som jag kanske respekterar och beundrar mest av alla i hela världen. Det är inte att säga lite då jag hyser en oerhörd respekt för alla som jag släpper nära mig. Detta är ett blogginlägg som kan komma att bli mycket långt för jag har inte styckat upp det som jag tänkt. Det var tänkt att det skulle bloggas varje dag men av det blev det intet, därtill fanns det inte tid. Jag föll av spåret lite med denna info om vad SFS och FUM är och jag vet inte riktigt hur jag ska plocka upp det. Den djupaste av respekt vill jag förmedla till de jag saknat, nu träffat igen och lämnat återigen.

Mycket bra har hänt, träffat gamla styrelsevänner från SFS styrelse förra året, andra studenter från hela Sverige som man träffat på andra möten, för det är sannerligen inte det första Fum jag vart på. Jag har sovit på luftmadrass i sporthallar i Gbg och Luelå, tom lägenhet i ronneby och haft hotellstandard i Visby, i Örebro hade jag egen lägenhet så det var ju klart bäst. Jag har sett Lisa Miskovsky uppträda i norr och jag har trott att hon ska göra det igen varje gång sen dess. Det brukar vara hockey-VM under fum och i Gbg skippades sittningen för att se Sverige-Tjeckien. Det har gråtits på FUM och det har skrattats, alltid har jag försökt vara den stöttande axeln men jag har också tagit emot mycket stöd. Vi har blivit fulla för att det varit tvunget efter en jobbig dag eller ett jobbigt beslut och vi har, precis som eldkvarn säger, blivit fulla för kärleks skull. Mycket har hänt och mycket finns kvar. Jag är numera ?galt? i dessa sammanhang med mina 5 raka Fum som jag dessutom haft 5 olika funktioner på. Omväxling förnöjer som man säger, eller gör man det? Ja, det gör man nog. Vilketsom så är det ju alltid kul med listor och därför har jag här en lista på mina Fum. Barasådär.

  • Visby 2007    Funktionär
  • Örebro 2006    SFS Styrelse
  • Ronneby 2005    Delegationsledare Örebro och VÖK (Växjö-Örebro-Karlstad)
  • Luleå 2004    Ledamot Örebro studentkår
  • Göteborg 2003    ?Pappa? för VÖK (markservice)

Jag tappade tråden igen, för detta ska egentligen (som vanligt med mig) vara en hyllning till mina vänner jag träffat genom denna organisation och genom mitt engagemang. Jag hittar inte ord för hur jag kan beskriva hur jag känner för er. Ni är så sjukt grymma på allt ni gör och är precis så nördiga som behövs för att det ska fungera. Det var så jävla skönt att se er igen. Hann inte säga hälften av allt jag tänkt på sen sist till er men bara att veta att ni lever och trivs med det liv ni har är nog. Åtminstone för nu, vi måste ju hålla kontakten också.

På tal om att hålla kontakten så är jag kanske inte bäst i världen på det själv och jag bor kanske längst bort av alla men jag ska göra detta nu. Jag har lovat Betten och när jag lovar Bettetn så måste det bli så. När man beundrar någon så mycket så är det en självklarhet. Det smärtar mig att jag missat avslutningen när stora hyllningskåren (all pun intended) berättar att detta var det bästa FUM någonsin, för så är det. Coolt, välförtjänt,

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Anna

LÅter som du haft det toppen!

Postat av: andreas

Respekt till alla som lyckas flika in Eldkvarn i sina texter :)

/nkpg

2007-04-23 @ 16:07:01
Postat av: Krisse


Ja det var ett bra FUM med blandade känslor. Jag ryser i hela kroppen av att bara tänka på det.
Kan erkänna att jag saknar dig redan.
Ta hand om dig. Vi hörs.
Puss o Kram

2007-04-23 @ 16:37:51
Postat av: Rickard

Jag har haft det toppen, det är korrekt.

Eldkvarn måste in när de skrivit och spelat in en sån fantastisk låt som den.

Ryser gör jag med, var en fantastisk helg på massor av sätt

2007-04-24 @ 00:24:02
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: mats

Är det med SFS-FUM som på OS när Samaranch säger att "detta var det bästa OS hittils" för att inte trampa nån värdnation/stad på tårna? Det hade varit en cool rip off i sådana fall! Hoppas du har det bra förresten.

Varma hälsningar från arkivet.

2007-04-24 @ 13:25:22
Postat av: Krisse

Tack för trevliga diskussioner igår. Det är intressant att prata med dig. Uppskattar verkligen att vi tagit upp kontakten igen.
Ha en bra dag!

2007-04-25 @ 09:50:31
URL: http://www.kristinpersson.blogspot.com
Postat av: Linus

oh herregud, jag säger inget så har jag inget sagt... eller....

Yes mats, så är det precis så!

Det bästa FUM måste ju ändå ha varit Ronneby, trots ett sjukt dåligt plena och en massa alldeles för små torgsalar och all annan organisatorisk kaos. Men shit i min låda vad kul det var och vilket galet bra resultat. Jag tror rubriken var. "Röda armen triumferar i Ronneby"

Sedan vill jag ju förtydliga att ditt deligationsansvar i Ronneby var för allt praktiskt och organisatoriskt, så att du inte får hybris. Kan dock skvallra om att Hanna här om dagen sa att du var så bra på att planera och strukturera allt, man fick både mat och sömn i tid.

2007-04-25 @ 10:03:41
Postat av: Markus

Bästa FUM var helt klart Ronneby! Och vi hade en förbannat bra delegation där. Det hade vi givetvis nu också, särskilt med tanke på förutsättningarna. Men det slår aldrig 2005. För det var min första gång och någon annan höll ordning på torpet. Inte jag alltså..

Synd att jag inte hann, eller var för stressad och osocial, för att hinna prata mer med dig. Men ska du V-revisorera ÖS nästa år så kommer jag insistera på minst en längre kaffe med allmänt snack på mitt kontor, och minst en lunch eller två med diskussioner rörande kårobligatorieutredningen.

barasådär

2007-04-25 @ 18:21:29
URL: http://erik-markus.blogspot.com
Postat av: Anthonymathilde

Keep safe. Look out for one another.

2009-03-17 @ 14:37:43
URL: http://www.enequist.dk/anthonymathilde

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback