IFF IFF - GAIS

Var på allsvensk premiär igår på Malmö stadion. Grönsvarta Gais var på besök mot babyblå Malmö med sidledsdanne som tjockis på mitten. Dom hade å andra sidan en annan tjockis på topp också i brassen Junior. Han fick äran att lägga in en boll i målet efter bara ett par minuter när Gaiskeepern jankulovski inte riktigt brydde sig om att lägga sig ner efter bollen. Bra skott visst men också allsvenskans genom tiderna sämst uppställda mur. Matchen var ok och Malmö med en sidledsdanne som knappt slog en enda boll i sidled såg ut att vara tjockare än både Skoog och Kim tillsammans med det var nog den hemska tröjans med de hemskt tajta shortsens fel. Vet inte om det är läge att ta bort epitetet sidledsdanne riktigt än då detvar mer eller mindre omöjligt att slå bollen i sidled då alla Malmöiter var minst 15 meter framåt, detta var de för att Gais var precis så dåliga. Nästan sämre än Sverige mot Tyskland i VM men nu ska vi inte tala mer om det, förlåt att jag ens tog upp det. Otroligt dumt gjort, nu böev jag nästan lite ledsen i ögat, precis som jag var i somras. Usch.

IFF IFF ja, en ganska bra klack hade de. Gastade mycket ge mig ett M, ge mig ett IFF ge mig ett IFF och så vidare. det är bra, kul att de bryr sig. Kommer blir ledsna när Elsborg springer hem guldet senare i höst men kul för dem nu. Makrillarna frön Götet höll på att spinga/snubbla fram ett par gånger men var bara för usla. Tror Rolle Nilsson får snöra på sig skorna igen till nästa match. han såg jävligt fit ut på bänken, inte alls som Junior eller sidledsdanne andersson (som man förresten kan köpa som mål på McDonalds i Malmö) Kul för han, då kan han känna sig som den stjärna han inte är. Vet inte varför jag sågar han så mycket just här men jag har aldrig riktigt gillat han liksom. Spelat i Bari och Venezia och sägs nästan varit på väg till Inter någon gång. Det är ju lite imponnerade egentligen men så är det ju det här med landslagsinsatserna, de är ju inte bra. Plus att han e tjockare än skoog, som inte spelade. Det var synd, att Skoog inte spelade alltså. Han e kul, bootiliciouskul.

Jaja, det var det, höll på att krocka sju ggr på vägen hem också, skåningar kan inte köra bil, fick jag in den också. Fint så. Barasådär.



Kommentarer
Postat av: niklas

angående rolle så läste jag i senaste offside, som du kanske också gjort, att när han kom till sin första klubb så blev han mobbad för att han var tjock, sedan dess har han varit hur tojt som helst och ska tydligen fortfarande ha sexpack på magen och don..bara en tidsfråga tills han får glida in och rädda makrillarsasen..eller så kan han komma och spela i blåvitt, dom verkar inte riktigt fatta vad fotboll är längre..förutom jonatan berg och mathias ranegie såklart..och rogge..och wernbloom, ok, lättare att skriva dom dåliga: bengan, islandshjalmar, alexandersson..faktiskt, selakovic.usch.jag är så trött.

2007-04-18 @ 09:23:55
Postat av: niklas

menvafan, jag skrev ju nyss ett gött långt inlägg ju! helvete det bara försvann, ok, för att summera då, rolle blev tydligen mobbad tidigt i sin karriär för att han var tjock, numera är han världens tojtaste 40-åring med rutor på magen, jag tycker inte om följande spelare i blåvitt: bengan, islandshjalmar, alexandersson..faktiskt och selakovic. därhardut!

2007-04-18 @ 09:25:36
Postat av: niklas

men vad i hela fridens namn! tredje gången jag försöker då så får vi se om det blir nåt denna gång:

menvafan, jag skrev ju nyss ett gött långt inlägg ju! helvete det bara försvann, ok, för att summera då, rolle blev tydligen mobbad tidigt i sin karriär för att han var tjock, numera är han världens tojtaste 40-åring med rutor på magen, jag tycker inte om följande spelare i blåvitt: bengan, islandshjalmar, alexandersson..faktiskt och selakovic. därhardut!

2007-04-18 @ 09:26:14
Postat av: niklas

eh..ok, det funkade tydligen varje gång..så glad du kommer bli när du ser att du har fått fyra kommentarer så är alla fyra från mig..och inte nog med det, det är även tre likadana inlägg med mer eller mindre..nåja, allt är relativt

2007-04-18 @ 09:27:08
Postat av: Petra

Ojoj... babyblå? Himmelsblå om jag får be!

Förresten så är det ju allmänt känt att man ser tjockare ut i ljusa kläder. Du ska nog se, våra små tjockisar ska allt visa era klena Elfsborgsspelare (i mer smickrande matchställ) var skåpet ska stå.

Angående bilkörningen när det inte det att vi kör dåligt, vi är vara lite aggressivare och lite mindre hänsynstagande. Man får ju ta för sig lite...*ler*

Postat av: Petra

Du hade rätt om bredbandet förresten, ovanligt snabbt. Skönt nu är man måste ligga hemma hela dagarna, slipper man ju titta på allt kasst som visas på burken under dagtid. Är dock lite orolig för att det ska dimpa ner en läskigt hög räkning för mer bredband än jag har bett om. Skulle inte förvåna mig. Vore ju just typiskt.

Miss you too.

2007-04-18 @ 20:16:14
URL: http://inmyheadandaroundit.blogg.se
Postat av: andreas

jag vill nog mest göra ett inlägg i sidledsdebatten. har bestämt för mig själv att daniel andersson är värd all respekt, han har skills. innermitt i serie A är inte fy skam, sätta straff borta mot Juve på Delle Alpi, när Den gamla damen fortfarande inte var så rynkg, det är inte illa det!
inte för att han platsar i en toppad svensk startelva, men ändå.

2007-04-23 @ 16:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback