Orakad och förbannad

Först och främst, jag kan drabbas av att jag skriver detta men jag orkar inte bry mig, det är ingen på jobbet som förstår detta ändå om de inte tar hjälp av någon. Denna någon kan redan här börja hitta på en historia om vad som står här, iaf om ni känner mig och vill ha kvar mig här.

Ja nu ska här skrivas av sig kan man tro? nej, inte direkt för det är inte fullt så illa som det låter för egentligen är livet ganska bra, saknaden efter de i Sverige är lite större än vanligt och det har dessutom tillkommit en del personer på den listan efter förra veckans bravader. Inte det är jag direkt förbannad över alltså. Solen och värmen har också anlänt La linea och Gibraltar så inte heller där går det att vara speciellt arg. Jag är ju som de flesta vet en ganska lugn och sävig jävel som ofta får sin vilja fram och det är det som orsakar en lite förbannad Rickard nu.

Det är också det som gjort bloggen är ganska ouppdaterad igen. Så här är det, inget är ännu klart men det kan vara både sämre och bättre och kanske ingenting och då är jag lite förbannad i onödan. Jag vart lovad promotion på jobbet, det är bra. tredje positionen på 8 mån i Ladbrokes och det ser dessutom förbannad bra ut på CV´t. Allt var frid och fröjd innan Sverigeresan och sedan när jag kom tillbaka och det var dagen innan jag skulle ha min förtäckta intervu/löneförhandling så ringer chefen (som var i england) och tog tillbaka löftet om att bli PM på tisdag. PM är Poker Manager och är steget över PA (poker agent) som jag är nu. Finns sedan ett steg till och det är senior PM. I alla fall, det "löftet" drogs tillbaka och det med förklaraingen att man skapar något annat till mig eller så. Men det kan ta tid, det gör det i detta företaget, kanske 2-3 månader.

Det är inte OK, jag stannar inte på den lön jag har med det ansvar som är lagt på mig utanför mina vanliga arbetsuppgifter. Inte i 1 månad till och inte i 2-3 månader, asbolut inte i 2-3 mån. Inte ens chans. Alla dessa tankar går genom huvudet men han e slipad och säger att jag får såklart välja vad jag går för, Vill jag gå på intevjun imorgon och gå för det PM-jobb som ändå finns eller vill jag invänta det bättre jobb som förmodligen uppenbarar sig. Jag får välja själv, snällt säger jag och bestämmer mig inte direkt men ganska snart för att göra mitt bästa på intervjun för det ska man alltid göra antar jag. eller jag ändrar det till tycker jag. Så det gör jag.

Om det nu hade vart en riktig intervju är klart, men det är det inte. Min teamleader berättar me rom beslutet att inte ge mig det jag sökt eftersom jag är så snäll att accepterar att stå över nu för teamets bästa, något jag inte gjort med flit alltså. Vad kan man göra? är jag nöjd frågas det? nej det är jag inte, jag ahde vart nöjd med det löfte som gavs. Men här är ingen storchef förrän på måndag så då ska jag på möte med han. Det är imorgon, det ska till en jävligt bra förklaring eller ett löfte om ett väldigt bra jobb för att detta ska blåsa undan. Eller så är detta mitt sätt att få ur mig min aggression över detta och så är jag alldeles för feg för att göra något ändå.

Vad tror ni?

Som förklaring tillrubriken har jag nu slutspelskägg tills jag blir befodrad och då är man bra orakad efter en vecka. Så är det. Barasådär

Kommentarer
Postat av: Krisse

Du ska verkligen inte acceptera detta. Stå på dig och det vet jag att du kan med! Även fast du är en väldigt snäll person måste du säga ifrån annars blir man lätt utnyttjad och det vet jag att du aldrig skulle tillåta.
Jag håller alla tummar jag har för dig.
Go Rickard....och du...glöm inte bort att du är BÄST.

Postat av: Ylva

Bli lite inspirerad av slutspelsskägget och Ta Ingen Skit, tycker jag =) Du är värd bättre..!

2007-04-30 @ 14:34:02
URL: http://helalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback