Valborg espana-style

Just nu super sig tuseltals svenskar sig totalt under bordet på en gata nära dig. Valborg måste vara den spritvänligaste tiden på hela året, ja tom mer än midsommar tror jag. Eller kanske inte, det krävs ju ändå en del för att hoppa små grodorna. Men idag är väldigt många fulla och goa. Och det hoppas jag att alla är en dag som denna, Goa och glada. Som göteborgare helt enkelt. det är alldeles för lätt att bli alldeles för full en dag som denna. När otåliga pojkar och flickor sedan får det där lilla fingret sprit för mycket i sig så är det alldeles för lätt att respekten för varandra släpper. Så hoppas jag inte det är idag, idag är en kärlekens dag och låt er därför bli fulla för kärleks skull. Det där är andra gången jag lyckas föra in Eldkvarn i bloggen, det rä den värd. Ja valborg är en galen tid och det är de senaste fem årens studentliv ett tydligt exempel på. Det startas tidigt på dagen i en park på en filt och avslutas kanske i en lerpöl framför TSOOL och Infinite mass, som 2002. eller var det 2001 kanske? svårt att komma ihåg men det kommer nog någon att upplysa mig om. jag minns tydligt hur jag fick leta nycklar i leran och jag minns Anders och Thomas och soffan. och halsband. haha. Usch så internt. Och ingen av dem läser ens här kan man tro

I Espana spelar ingen Soundtrack of our lives eller Infinite mass ikväll. Valborgsfirandet är lite lugnare på alla andra ställen än sverige tror jag. Vad är egentligen Valborg funderar jag nu? Det har jag aldrig brytt mig om innan, för mig har det alltid varit festivalborg i kärlekslandet på studentgatan som gällt. Ja, inte när jag var mindre då, då drog man väl runt på stan hemma i Vbg eller nåt. Inte det roligaste av saker man kan göra kan man lova.

Hur firas då valborg av svenskar i Gib/La Linea? Ja, imitt fall blev det 5 timmars övertid och sen komma hem till grillat kött och potatissallad av något slag. Grillfest på balkongen visst och det fanns kvar till mig. Lycka det. ett glas rött till det och så var den långa dagen glömt. Och det är bra mycket bättre än att dra runt på stan. Om det slår TSOOL tvivlar jag på men det var ändå så länge sen så guldfiskminnet har tapppat det.

I pity min chef som inte var på kontoret idag ens, och mitt slutspelskägg som jag tröttnade på och rakade av.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Kattis

2002..

2007-05-01 @ 10:51:01
Postat av: Ylva

Jag hörde Eldkvarnlåten på radion idag :)

Postat av: Vemundsara

Nice site, regards from the netherlands!

2009-09-30 @ 11:53:07
URL: http://vemundsara.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback