Lätt att vara jag?

Är det lätt att vara Rickard tycker ni? 3 personer har kommit med frågan eller påståendet den senaste veckan så man börjar ju undra. Den allmänna uppfattningen tycks vara att det är enkelt för att jag inte verkar bry mig så mycket, för att jag skakar av mig saker och går vidare enkelt. För jag är en person som kan le åt de mest absurda händelser trots att det borde orsaka en smärre känslostorm? För att jag aldrig tiltar och blir förbannad vid pokerbordet eller för att jag faktiskt kan ta en förlust mot någon som är bättre i någon idrott? tror inte ni kan ha mer fel. Det är ett riktigt hundgöra att vara Rickard kan jag lova. Att svälja all ilska och bara le och skaka på axlarna och gå vidare... Näe, så är det ju inte. Men det är inte för att jag inte bryr mig som jag är som jag är. Det är för att jag bryr mig så jäkla mycket som jag är som jag är.

Och då blir det kanske lätt, eller det uppfattas som om det är lätt.

Vad kan jag egentligen göra mer än göra så gott jag kan? Kan jag verkligen påverka de händelser som sker runtomkring mig mer än genom att avra mig själv. Och även om det är ett "felbeslut" så är det ändå jag som tagit det och jag tyckte det var bäst då och då kan jag ju inte vara orolig eller ledsen över det. Det är ju dessutom oftast enligt någon annan man gör dessa misstag. Hmm, jag tappar tråden över detta lite känner jag. Hur ska jag förklara hur det är att vara mig? Jag kan det antagligen inte, kanske bryr jag mig inte tillräckligt eller så är det för mycket. Det är alldeles för lätt att det knyter sig också.

Antar att det är rätt lätt då iaf. Men av andra anledningar än de som många tror.

Det har vart mycket funderingar i huvudet på mig sista tiden vilket gör att jag har typ insomnia. Jag kan inte sova, inte bra iaf. Och sannerligen inte länge i taget. det är ganska jobbigt men förhoppningsvis så försvinner det efter torsdag. Då ska det berättas om framtid och om planer. Korten på bordet och förklaring på vad det vart med mig sista månaden egentligen. Ni är många som reagerat på att det är nåt och ni har inte fel. Det är inte nödvändigtvis nåt negativt jämt, det vet jag också ni ska veta, Men allt som händer funderar jag igenom noga och ger det tid att gro.

Barasådär!

Kommentarer
Postat av: Petra

Kul att man var med och inspirerade till detta lite ego inlägg. Vet dock inte om jag håller med om att man inte kan påverka händelser runtomkring än mer än genom att vara sig själv. Bland tror jag att man måste göra lite annat än bara sig själv för att påverka sin omgivning, för att driva en utveckling dit man vill eller för att man vet att det skulle uppskattas och därmed gynna ens egen eller en delade situation. Menar ju inte att man ska vara manipulativ, en egenskap som säkert är fördelaktig men ytterst sällan uppskattad. Menade mer att man kanske inte alltid kan skylla sin siutation på att det är sån jag är...
Oj vad jag svamlar, skulle ju sova nu... vet knappt vad det var jag ville få sagt. Tycker ju att det är viktigt att man är sig själv. Lite motsägelsefull idag kanske.. jaja.. skyller på tunga ögonlock *ler* Men kan ju inte sova utan att tilläga att jag naturligtvis tycker om dig som den du är. Såklart! Love you, ju!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback