Valencia nästa

Visst vann vi, eller vi spelade lika vilket innebar vinst efter mobaecks underbart viktiga bortamål i Ungern. Helt sjukt egentligen, Elfsborg en match från Champions Leauge. Det är kanske den svåraste matchen man kan få dock, Valencia. Men kul, så satans jäkla kul. Fredrik Björk/Andreas Augustsson mot David Villa, och Joacuin, vojvoj. Anders Svensson/Jari iohla/samuel Holmen mot  en av mina favoriter, Ruben Baraja. Mathias Svensson mot Helguera. Ojojoj, ni hör hur det låter - omöjligt. Men... det var omöjligt när Helsingborg slog ut Inter med. Håller Wiland nollan vinner vi, så enkelt är det i fotboll. Så enkelt går man till CL.

Vilket som blir det en grymt kul match för en kille som mig.

ska jag då åka dit? Jag har semester, jag har pengarna, Jag är nästan där (75 mil). Klart jag måste åka, men jag vet inte hur, hittar jag en resa dig eller får låna en bil är jag absolut där men eftersom den är redan på tisdag kan det bli tufft. Men det hade vart grymt. det hade vart så i i helvete kul rent av. Århundradets Elfsborgsmatch.

Vill man ladda upp inför denna match på rätt sätt ska man inte läsa jennifer wegerups  krönika i aftonfabeln. Jävlar så negativ man kan vara, klart vi inte har en chans mot dessa storstjärnor, klart de SKA vinna mot oss, klart att du ska poängtera det som är uppenbart för alla andra. Klart att ingen som håller på ett lag utanför Stockholm ska få känna glädje och stolthet över ett lag som kämpar sig fram, ett lag med visioner. Jävla sopa är vad du är. Och du med, kära vän som just tippade 4-0 till Valencia. Med negativitet kommer man ingenstans. Jag hoppas på två 0-0 matcher och starffräddning av Wiland, det duger fint för mig. Joacuin har dessutom missat förr.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Linus

ohhh det vore ju helt underbart, inte för att jag är helt förälskad i elfsborg på något sätt men gruppspelen i CL blir fantastiskt mycket roligare med svenska lag

2007-08-10 @ 13:08:42
Postat av: Anders

Tror visserligen som alla andra att Elfborg torskar, men å andra sidan var har de att förlora? Om de så torskar med 7-0, what´s the difference?? Hoppas de bara går ut och kör och visar upp rolig fotboll, sedan är det bara att hoppas på det bästa. Större under har ju skett....

2007-08-11 @ 09:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback