21 åsikter om fotboll

21 är ett stort nummer för mig just nu. Vad det handlar om kan ni få fundera på ett tag. Det har inte med Foppa att göra även om han helt klart hade vart värd det. Oh well, nu ska ju inte detta handla om hockey, den debatteras bäst av bloggkollektivet, det ska handla om fotboll. Och det ska handla om listor. Jag är vansinnigt förtjust i listor vet ni. Jag läste Wennmans krönika i Aftonladet idag om saker som man ska begrunda om fotbollen. Som skulle reta upp folk, jag blev inte uppretad. Jag blev inspirerad. Men så är jag ju inte den typen av person som mailar in dödshot bara för att någon hoppar på mina älskade lag Manchester United, Leyton Orient eller Elfsborg. Alla har rätt till sin åsikt. Här är min.

1. Ryan Giggs gjorde sitt hundrade mål igår för Manchester United (100!) Den lille Walesaren är snart större än Cantona. Stort att fortsätta producera trots att man lirar med Roonet, Tevez och Ronaldo, som alla spottar in mål.
2. Elsborg var en besvikelse detta år. Nästan ända framme kan vara sloganen för 2007.
3. Richard Dunne i Manchester city är hela världens sämsta mittback.
4. Det hade varit roligare om Kalmar vunnit Allsvenskan iår. Fast då hade vi missat Bengt på fotbollsgalan. Å andra sidan hade allsvenskans bäste målvakt stått en säsong till. Tufft att välja.
5. Berth Milton i AIK? Vem orkar bry sig. Är säker på att det finns värre ägare i andra klubbar. Någon som på allvar tror att den organiserade brottsligheten står helt utanför fotbollen?
6. Jag vill vara positiv men det luktar EM 1998 om Österike i sommar. Ryssland är Turkiet.
7. Vad ska Juve med Mellberg till? Allvarligt!
8. Alex Fergusson, Arsene Wenger, Rafael Benitez är alla riktiga svin som är dåliga förlorare. Därför vinner de.
9. Lühr på Expressen är verkligen jordens sämsta fotbollsbloggare.
10. Jag kan inte ta Avram Grant på allvar. Har svårt att ta Chelsea på allvar. Abrahamovic är en clown, en rik clown.
11. Ljungskile är en skräll, igen.
12. Zlatan skulle såklart inte fått guldbollen någonstans iår. Linderoth i Sverige och Ronaldo i Europa.
13. Sebastian Larsson är inte bra nog för landslaget, än. Men skjuta kan han.
14. Paul Robinsson, Scott Carson, David James. England har gott om dåliga landslagsmålvakter.
15. Ja, jag tycker också det är för jävligt när Christiano filmar, jag väljer bara att inte kommentera det jämt.
16. Det finns ingen annan än Elmander som är värd att starta med Zlatan i sommar. Sverige har gott om anfallare som inte riktigt är bra nog. För att starta. Hoppa in kan Allbäck göra.
17. England är inte bra nog helt enkelt. Nu får någon annan bråka i sommar. Jag gissar Tyskland.
18. Juninho i Lyon är fortsatt mycket mycket underskattad som fotbollsspelare.
19. Bästa spelarna i respektive liga är; England - Steven Gerrard, Spanien - Lionel Messi, Frankrike - Juninho, Italien - Kaka, Tyskland - Luca Toni, Sverige - Patrik Rosengren.
20. Klart Baxter avgår, han vet väl att Henke inte fortsätter. Kul att coacha Hbg utan han.
21. Oavsett, fotboll är jordens bästa sport.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Kattis

Det tar vi!

Postat av: Mats

Men... Inte en rad om Blåvitt? Eller Bengan? Eller Vasquez?

Annars håller jag med om en hel del, hoppade dock till på en punkt. Patrick Rosengren bästa spelare i Sverige. Who?

2007-12-10 @ 09:10:22
Postat av: Rickard

Mittback i Kalmar, Avstängd under de två 0-5 matcherna
mitt i säsongen. Med Bagarn på plan hade guldet gått till bönderna. Och vadå inget om Bengt? Skrev ju både om hans insats på galan och att han är Sveriges bästa målvakt på hemmaplan.

Vasques... Bara för att Westman inte kan backa snabbt nog så blir den felträffen årets mål.... yeah right.

2007-12-10 @ 09:51:19
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Mats

Ah, fuck. Slutade läsa punkt fyra för tidigt... Aha, Patrick och Bagarn är samma person. Kan också vara Sveriges tröttaste smeknamn. "Bagarn" liksom... Varför är det ingen som kallas "Jorma" eller "Edward" istället?

2007-12-10 @ 10:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback