Anfield - The new theatre of dreams?

Ja, det verkar nästan så för de senaste 7 säsongerna har nu Manchester United tagit 6 segrar och en oavgjord på Anfield, som alltså är Liverpools hemmaarena. Liverpool räckte inte till denna gång heller och precis från förra säsongen var det en tät och elak match som Man U tar hem med 1-0. Kanske ska vi börja spela alla våra hemmamatcher på Anfield? Är klart, Old Trafford, the real theatre of dreams, går ju inte av för hackor den heller. Och Anfiled är lite för litet också. Vi tar nog och stannar i Manchester ändå, men vi kommer gärna tillbaka för nya färska 3 poäng nästa säsong. Lycklig Rickard nu för detta är den största matchen på hela säsongen. Ett derby uppe i norr mellan 2 av de 4 stora. De andra två spelar just nu och där har Cech gjort bort sig större än Van der Sar lyckades med i vår match. Så är det att vara keeper, små marginaler. Men han ser ju för fånig ut i hjälmen.

Ska inte bara handla om fotboll detta, men lite till. Det verkar mer och mer som om detta blir en kamp mellan Man U och Arsenal. Igen. Unga talangfulla Arsenal mot tunga Man U som folk säger. Jättetunga... Tevez 22, Rooney 23, Ronaldo 22, Anderson 20, Nani, 18... Ja, det finns allt lite talang i Man U också. tidigare i veckan åkte ungdomslaget till Rom och spelade till sig en pinne mot Roma i Champions leauge. Sjukt starka just nu. Jag är som ni vet en större anhängare av engelsk fotboll än jag är av svensk även om Elfsborg såklart ligger mig varmt om hjärtat också. Men det gör inte samma sak med mig. Allsvenskan gör inte, har aldrig, kommer aldrig att orsaka mitt hjärta att bulta ur kroppen som det gjorde sista 15 idag. Åh, det betyder så mycket för mig. Kanske mer än ni vet. Kanske mer än AIK gör för Lollo, Sofie, Ali och Becca tillsammans. Eller nej, kanske inte. Jag väggmålar inte in klubbemblemet i väggen, tror jag.

Annars är det som det är här hemma. Båda två är vi sjuka och det är väl nån slags flunsa som tar tag i oss lagom till man ska åka hem för lång julledighet. 19 dec - 6 jan hemma i Sverige. Många spännande möten, fikastunder och Juldagsöl med Thomas och Anders (minst). Blir en del tågåkande också för jag ska pendla mig själv mellan Vänersborg, Göteborg och Falkenberg. Men det blir bra, kanske den bästa julledigheten någonsin känner jag.

Detta är för övrigt inlägg nr 199 av mig på I Pity The Fool och jag kan med all tydlighet säga att den inte blev vad jag trodde att den skulle bli. Men mer om det i nr 200, när det nu skrivs. Och publiceras. Kan bli snart, troligen blir det så. Så jag kommer förbi det. det är som en vägg som jag måste forcera för att komma vidare. Ska inte skriva om fotboll i det inlägget iaf, inte poker heller. De är väl de som blivit sämst mottagna av er läsare tror jag.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: jeppan

Och i detta nu leder Arsenal PL igen. Ser verkligen fram emot matchen mellan våra lag. Underbar seger idag mot Chelsea som borde blivit större.

Nu när du snart är hemma och så, blir det nån bandy? Det måste du ju ha saknat där nere... ; )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback