Det är fan skit med det mesta

Va ska man tycka egentligen. I en värld där polarisar smälter och där det pågår krig både till höger och vänster. Där val är riggade och det vansinniga vålet bara blir värre och värre. Vad ska man göra då? Vart ska man ens försöka starta att förklara avd det är som är fel i världen. Är allt TV´s fel eller USA eller är det Internet som förstör mest? Spelar det någon roll. Vi är på väg rakt ut över den ättestupa som kallas livets brant. Det är helt galet och jag får panik inom mig bara jag tänker på det.

Igår blev en av lärarna på mitt gamla universitet nedstucken med en kniv, i halsen tror jag. På en tisdagslunch, på universitetsområdet! Vad händer? Det är ju helt sjukt. Inte tycks de ha hittat gärningsmannen heller. Hur kan man missa en kille med helt nedblodad tröja i ett sånt litet samhälle som Tybble trots allt är. Nån måste ju sett nåt, nån bor ju granne med idioten. Kommer säker aldrig hitta honom heller. Universitetet ska ju vara en säker miljö, på Örebro universitet har jag aldrig sett något bråk alls. En akademinsk mijö som ska skydda folk, som ska hålla galningar ute. Men inte nu. Inte i den värld vi lever i. Fan, Niklas, gå inte till jobbet som lärare mer. Lollo, du klarar dig nog för 6-åringar har svårare att få tag på vapen tror jag.

Vi lever i en värld där folk känner att man kan våldta folk när de är nedsövda. Tack för att han åtminstone fick 4 års fängelse nu. Borde varit mycket mer för plastikkirurgen.

Varje vecka kommer det rapporter och dödsskjutningar på olika skolor i USA, Finland eller Kanada eller vartman nu kan få tag på ett vapen snabbt. Nu säger jag inte att det skulle vara lättare i finland än någon annanstans men visst var det ett nöt där för ett tag sen? Galning på nätet som räddar världen genom att skjuta friskt på en skola med inte ont anande ungdomar som kommer dit för att få kunskap, men som inte kommer därifrån alla mer. Är trött på att välden ser ut såhär. Malta är lugnast av alla som vanligt. Tråkigast.

Detta är nog det första riktiga I pity the fool-inlägget på riktigt riktigt länge

I pity the fool som dödar/våldtar och allt annat skit.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Det är helt klart en hel del wackos på uni-nivån. Känner mig fortfarande bedövad, det är en konstig känsla, det berör ju inte en direkt egentligen, men man är så involverad i det där universitetet att det gör ont att veta hur mycket andra lider nu, hur tryckt stämning och olustigt allt måste kännas. Det är lite som i en parallellvärld.

Postat av: Lollovisen

Jo jag klarar mig ganska bra på min skola, planerna på att byta jobb finns ju ändå...

Hur märkligt är det inte att jag mer eller mindre bodde på GIH under det år jag var instruktör där, kändes nästan som hemma. Och nu känns det jättekonstigt att se bilder från uni på tv, man känner så mycket värme från den tiden men samtidigt så känner man sig miltals bort för mord var inte det man trodde skulle hända där av alla ställen.

bisarrt

2007-12-15 @ 09:26:41
URL: http://lollovisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback