Driving one of their cars

Familjen har vart här i 4 dagar. Mamma Berith, Göran och systerdotter Emily har gjort ön osäker med sin närvaro. Underbart att ha fmailjen på besök och tror de har sett stora delar av ön med den hyrbil som jag skaffade åt dem. Men det är inte vad det ska handla om enbart. Nejnej. För när de åkte till flygplatsen imorse så glömde mamma mobil här. Det innebar att jag fick slänga mig i hyrbilen och köra ut till flygplatsen med den såklart.

På fel sida vägen, i en bil jag inte kan köra, i städer jag inte kan gatorna i, till en flygplats som jag inte vet vart den ligger. Skulle kanske tittat lite nogare i alla de taxiresor man gjort...

Men det var bråttom och det skulle åkas. Så iväg med mig och redan korsning två så kom första regelbrottet med en körning mot enkelriktad och en stor del av vägen på fel sida. De kör visst på andra sidan här... Jaja, det var en intressant resa med skrikande, tutande, fortkörning, filbyten, u-svängar och allmänt galen körning. Malteserna kan inte köra över huvud taget men idag var jag värst. Jag förvandlades till denna vettvilling som gjorde precis som dem. Skitkul. Tutade så fort vi stod mer än 3 sekunder stilla, ner med rutan och skrika -"Mella, Madonna" och övriga få maltestiska uttryck jag kan eller inte kan. Varje påfart till varje väg påbörjades med att försa 30 meterna köra på fel sida för att tokväja när den kom möte, men jag överlev. Det är inte så illa det va?

Kom till flygplatsen och lämnade mobilen hyfsat i tid, hollywooddäcken skrek och luktade ganska bränt men dit kom jag. Skulle lämna tillbaka hyrbilen ganska exakt den tiden också så det vara bara att göra samma resa tillbaka. LIte smidigare tänkte jag mig dock. Jag beslutade mig för att ta en annan väg hem, eller vägen beslutade att ta mig hem på ett annat sätt. När man konternuerligt läser fel på Msida som ligger nästan där jag bor, och Mdina, som ligger långt ifrån där jag bor, så kommer man fel. Det gjorde jag. Det var inget som inte lite fler otillåtna filbyten, bussfilskörningar och mot enkeltriktad trafik inte fixade. Var nån cykel- gångväg där också som jag tror jag var inne på. Det gör inget, alla kör som idioter. Mitt mantra i bilen där jag satt för mig själv och sjöng "Driving you of your cars" med Lisa Miskovsky. Jag har räknat lite på hur mycket regler jag brutit idag och några av de viktigaste kan väl vara:

1. Inget körkort (Stulet i Amsterdam och inte fått nytt än)
2. Hyrbilen står inte på mig (Väldigt viktigt på Malta)
3. Fortkörning (Man kunde visst komma upp i 120 på den här ön ju)
4. Alla andra trafikregler som finns.

Hade kunnat bli en kul konversation med en polis som stoppar en för en otillåten omkörning när man kör för fort.

Polis: - "Hi there Sir, Went a little fast there, didn´t you, And that was an illegal move to pass that bus there. Can I see your licenese and registration please"
Rickard: - "Nope"

Barasådär.

Kommentarer
Postat av: cajsa

jiiiisses, vilket äventyr. jag avhåller mig mestadels från dessa tokigheter, att köra bil alltså. farliga saker..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback