Jaha

En sån dag helt enkelt. En ytterst ordinär dag som inte ger något större avtryck. Fick ca 8 minuters avlastning i telefon som iaf för en kort stund fick mig ett le och trivas något alldeles förträffligt. Det var bra, nödvändigt. Tänk så det kan gå, livet. Härligt ändå.

Annars är det som sagt en ytterst slätstruken dag. Har inte gjort nåt speciellt, gick inte upp vare sig speciellt tidigt eller sent. Gjorde vare sig mer eller mindre än man kan förvänta sig på jobbet och vi åt lunch där vi brukar äta. Åt dessutom en av två rätter som jag någonsin ätit där. Låter det tråkigt? Det är det också. Det var ömsom regn ömsom solsken idag, även vädret har tråkigt tror jag. Jag vill verkligen ta Julledigt nu, komma hem till Sverige och till alla som jag längtar efter. Är jag på väg in i en depression här nere? Jag? Inte fan kan jag det, jag ska ju vara en glad jävel som ler och skrattar om vartannat.Kanske ska ta och gaska upp sig lite. Eller gå och lägga sig. Näe, det kan man inte göra. Det blir nog bättre snart, borde bli det. Kommer bli det.

Gårdagens fotboll gick som man kan förvänta sig när vi ställer upp med en man mindre hela matchen. Stryk, igen. hatar att få stryk. Och jag tycker väldigt illa om folk som säger att de ska komma men som inte gör det. Saknar Humpe BK/AQ Hijackers och allt vad vi hette. Det var klass på det.

Innan ni tror att jag helt håller på och tappa greppet så kan jag berätta att jag har ganska kul också, bara att idag har vart en sån där dag som inte finns. Behöver inte finnas. Roligare igår då, inte fotbollen. Fick äntligen tag på biljetter till Henrik Schyfferts The 90's i Göteborg. Extraföreställningen Onsdagen den 2 April blir det. Tidigare så var det slutsåld till torsdagens föreställning men trycket har visst varit så stort så att den gode ironikern beslutade sig för att bjuda på sig själv och göra lite fler föreställningar, vi tackar för det. Får ju dessutom föreställningen som är före ordinarie... Är man inte den ordinarie själv då? Jo, vi säger det. Kul kommer det bli iaf, det är jag helt säker på.

Min plan att inte ta anställning direkt när jag kommer hem rimmar illa på mina planer på allt jag vill göra, alla konserter som jag vill uppleva och det stundande EM i fotboll. Men det brukar ordna sig, det gör det alltid med mig, har jag fått berättat för mig. Sedär, framtidstro mitt i den ytterst ordinära och slätstrukna dagen.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Kattis

Det kallas Tisdag!

Postat av: Rickard

Ja, det gör nog det. Usch

2007-12-14 @ 21:00:27
URL: http://ipitythefool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback