Som vanligt då

Fotbollsintresset har ju alltid varit stort är klart. Det går ju inte att komma från. Sparkat boll sen man var 3 år gammal och sprungit mellan fotbollsplan och middagsbord "hemma" på lindvägen i många många år. En härlig sport. Har inte vart så mycket med det sen jag flyttade från London dock. Alldeles för svårt att få tag på matcher på TV och alldeles för mycket annat att göra har det varit. Men med tanke på att jag snart ska hem till Sverige igen och ett troligen alldeles för påtagligt AIK-intresse alldeles inpå så tänker jag nu mycket på fotboll igen. Det är å andra sidan bara bra, jag gillar passion för saker. Gillar passionsfrukt också, men det är ju en helt annan sak. Lämnar det nu.

Har lirat här på malta nu ett par veckor och det är väl synd att säga att formen är tillbaka men det är vansinnigt kul igen. Kanske lite sent att göra comeback som 30-åring men en skön korpkarriär kan det nog bli av detta. Idag är det match i egaming-ligan här på Malta och både jag och Mario representerar här Betway/Gnuf som livsfarliga snipers längst fram. Man kan inte tro det men det är 168 cm långe Mario som är targetplayer medan 191 Rickard löper och försöker få passningen eller skarvningen in i mål. Ja, nu är det ju inte så att vi direkt jobbar på vare sig Betway eller Gnuf men det är av akademisk karaktär här, tror jag. Henrik som jag bodde med i Spanien jobbar för Betway/Gnuf i stockholm nu... alltid nåt kanske?

Det blir seger idag. det blir det nästan jämt tror jag. Inte förra veckan men testa själva att spela mot ett malteslag med maltesisk domare, dessutom utan avbytare. Och så var bollen sned, och konstgräset blött, och vi hade bara inneskor. Och så... Ja, det är lätt att skylla från sig. Men domaren var katastrof, Haha. Det är gott att tänka på att man snart är hemma, även om det innebär att man inte kan lira fotboll ute på minst 6 månader för att det är snö och is överallt. Men så mycket annat som värmer.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Kattis

Att jobba på Betway/Gnuf i Stockholm lät väl som en mycket bra idé! .. eller det kanske inte var så du menade...

kram!

Postat av: Henrik

Nästan så att du borde bannlysas från Gnuf/Betway laget om du inte kan leda dom till vinst, säg åtminstone att du fick göra ett mål?

Välkommen hem till Sverige snart! Du kommer nog trivas ypeprligt med den svenska mentaliteten....eller inte. Jobbigt att få kulturschock när man flyttar hem!

2007-12-12 @ 14:53:45
URL: http://www.gnuf.biz
Postat av: Rickard

Gnuf/betway får helt enkelt klara sig utan mig i fortsättningen. Sen får ni båda ta det svaret som svar på båda frågorna. kanske.

2007-12-14 @ 21:02:11
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Shops2006

Perfect work!

2010-09-07 @ 07:45:33
URL: http://www.shops2006.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback