Sunny gib

Eftersom jag numera är direkt usel på att uppdarea min blogg tänkte jag göra att litet inlägg för att visa att jag lever och att jag mår bra. För det gör jag, mår bra alltså, och lever. Frodas rent av. Är det ett bra ord, jag tror det. Lever och frodas, gammalt och fint uttryck.
 
Jag stavar som en kratta har jag märkt, inte är det lättare med ett engelskt keyboard omgjort till svenska inställningar heller. Rent av svårare. Jag önskar att jag ahde mycket att berätta men det har jag ju inte egentligen. jag har jobbar varenda jäkla dag sen jag kom hit och jag har inte sett mycket av stan eftersom vädret numera är mest som såhär

Sunny gib

Detta är inget skämt, ingen bild hittad på ikea eller någon annastans utan en faktisk bild tagen av en av min kollegor förra helgen. Sunny Gibraltar my ass.

Annars sägs det att gibbs, jag väljer att kalla dem det, är ett väldigt tolerat folk. Vana vid att många olika religioner och raser samsas, ser fram emot att kolla hur det märks. Jag gillar det, tyder på stor respekt för varandra, något vi människor har alldeles för lite av i vanliga livet. Inte så konstigt här nere kanske, utkastade på en halvö halvägs till afrika, långt från moder england med shepherds pie och haggis. Kan inte vara lätt, svårt att vara kaxig kanske. Då visar man respekt istället, låter ju schysst.

Ikväll är det över till spanska sidan för kalas och fest. Ska vara en av Europas farligaste städer på sina ställen sägs det. Fan, jag har bott i både London och Vargön, jag är van vid hårda tag. Jag klarar mig. Har hört att det rä ont om folk som går på killar över 1.90, framförallt när spnjorerna typ är 1.35 långe. Ja, jag har fördomar och det vet ni. Skämt åsido, lite farlig ska den vaar och det beror fråmst på att det är en av Spaniens knarktätaste städer. Närheten till Afrika ni vet. Om man håller isg borta från de "dodgy areas" så ska man klara sig säger de. Problemet är att jag inte vet var de är, än.

Well, en kort uppdatering på denna blogg som blivit en resedagbok som är sällan uppdaterad som snart återgår till att vara en blogg. ett stort problem är att mycket i mitt liv här kretsar kring jobbet och det får jag inte prata om utanför jobbet så hur ska jag då kunna skriva om det.... ja, ni fattar.

I pity UEFA som inte släpper in Gibraltar till kvalen till EM i fotboll

Kommentarer
Postat av: Anonym

gibbs i fotbollskval? nja, är detta månne ett svepskäl för att få göra comeback i fotbollströjan? jaja, behöver ni en högerfotad bollrädd vänsterback så kan jag hjälpa till

Postat av: jeppan

Det är gött att du mår bra i alla fall. Men vädret lockar inte direkt till besök. Inte för att vädret var bättre i London men där fanns ju i alla fall ett vackert fotbollslag.

Fan va bra Man Utd spelade idag förresten. Nästan skrämmande vilken jävla backlinje dom har. Som Arsenal-fan saknar jag backtomtarna Utd hade året Rio var borta.

Henrik Larsson is the king of kings!

2007-02-04 @ 21:15:53
Postat av: Cajsa

Haha, det ser ju helt galet ut! Som det skulle kunna se ut en riktig stormig dag på väderöarna. Eller nåt. Idag är det snöyra här i norr. om du undrade. :)

2007-02-05 @ 14:47:31
URL: http://lifeisabitch.blogg.se
Postat av: jeppan

Cronaldo är yttermittfältare. Wright-Phillips också i vanliga fall, men inte mot Spanien i onsdags. Detta var en lista över bästa anfallarna. Där givetvis Ronaldinhos roll kan ifrågasättas. Annars tycker jag att det varit ett överflöd av United-spelare i mina blogguttagningar.

2007-02-09 @ 09:56:45
Postat av: Lova

Hej!
Tänkte bara tala om att nu har jag en alldeles egen
bloggsida.
Hoppas mamma är bättre på att skriva iden än i sin egen.
Kram puss saknar min ickad

2007-02-09 @ 11:43:25
URL: http://lovatrulsa.blogg.se
Postat av: Jimmonica

I enjoyed my visit. Greetings from Germany

2009-02-13 @ 12:05:29
URL: http://jimmonica.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback