Vad ska det bli av oss?

Undran över vad som kommer att hända i framtiden har varit en stor del av mitt liv länge. Kanske är det så att det är en stor del av mångas liv för jag har sannerligen haft många konversationer om det med vänner såväl som okända. Jag tror att det är bra att komtemplera vad som kommer att hända så länge man inte stannar där. Att stanna upp och fundera är bra för oss men att stanna bara för att man inte orkar funderar vidare är inte bara dumt utan ett säkert kort på att man nästan gett upp framtiden. Jag har sista tiden haft ett par samtal med bekanta som nästan gjort det, gett upp. Det skrämmer mig.

Jag är en person som är är "blessed" med härliga vänne rmed tro på framtiden. jag själv är en person som aldrig slutar att sträva framåt, kanske är det därför jag har så svaårt att slå mig till ro i allt jag gör. full fart tills jag hittar något annat liksom. Så har det alltid vara, så ska det inte alltid bli. Jag är min egen chef och jag bestämmer hur jag ska leva mitt liv.

Som vanligt nuförtiden så hade jag en plan när jag började skriva men den är lång borta nu, kvar bli ett svammel som jag inte vet vart det slutar. Anledningen till detta svammel är framförallt att jag återigen inte vet vad jag ska göra. Jag har en bra tjänst på ett var världens största spelföretag, har kul på fritiden och träningen funkar fint. Så vad har jag att klaga på?

Är detta vad jag ska göra? Är Ladbrokes och pokerbranschen det som jag kommer att gör amina hundår i? Det är det bästa jag vet och jag gör ett bra jobb men gör jag skillnad? Knappast. När jag fick jobbet i London sade en god väns mamma: -Men, vad ska han göra där? Rickard är ju en person som nu när han är utbildad skulle revolutionera genom den statskunskap han lärt sig". Och hon hade rätt, jag skulle ju det. Jag har inte gett upp den tanken men jag tror att fjolårets FUM-kollaps faktiskt tog lite hårdare än jag erkänt. Jag var tvungen att ta mig bort.

Jag har nu bott utomlands i 7 månader och kanske är det därför dessa tankar kommer. Vem vet. Framtidstro finnes. Jag kan ju alltid lira poker heltid annars. uppenbarligen ganska bra på det.

I pity the fool som slår ut mig ur dagens $100.000 guaranteed på mansion.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Den blev inte så privat längre när min styrelse fann den... därav en ny, namnlös... kram

2007-02-25 @ 15:19:42
Postat av: Petra

Klart att man funderar på vad som kommer att hända framöver i livet. Många saker kan man vara säker på, både bra och dåliga, men på omständigheterna kring dessa kan ju bara framtiden utvisa. Tycker i och för sig att när man ställer sig frågan "så vad har jag att klaga över?" blir man lite rädd. Brukar ju betyda att det inte är helt bra. Helt klart bra, men inte så bra som man hade önskat.

Lycka till med pokerspelandet iaf?eller just det ja, var ju inte tur det hände på?sorry, glömmer visst hela tiden *ler*
Kram

Postat av: erika

jag känner igen mig... varför måste man vara på väg hela tiden? tror det är nått medfött problem som vissa har. eller så är vårt problem att vi inte inser att viljan att ta oss vidare inte måste ha med karriär eller geografi att göra. tror man skulle försöka styra om energin helt enkelt. jag har lagt lite energi på att börja skriva igen, det är bra tror jag. man ser ju så mycket bättre vad man egentligen tänker.

för övrigt var jag på gran canaria förra veckan, vi flög över gibraltar då.

2007-02-26 @ 22:01:07
URL: http://nittonkvm.bloggagratis.se
Postat av: Rayankristiane

Congratulations on a job well done. Thanks

2009-03-12 @ 08:37:29
URL: http://rayankristiane.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback