Bob

Det blev Las pampas igår och argentinsk köttfest mest öl i lerkrus och hela baletten, Mycket uppskattat av unge herr Pettersson att Pato med vänner beslutade sig för att besöka staden på deras korta tid härnere. Patos vänner ja, tre barndomsvänner tror jag visst som alla fyllt 30 i år och som beslutat sig för att ta en liten semesterresa hit över helgen, Kul grej, hör ni det alla gamla vänner?

Vilket som, det blev en ganska sansad kväll. Jag är som alla vet inte speciellt bra på att komma ihåg namn då jag mer koncentrerar mig på att säga mitt eget namn rätt än att lyssna. Så jag kommer inte ihåg namnen, men jag kommer ihåg att jag hörde minst 5 uppsättningar namn under kvällen och de är bara tre. Så det finns smeknamn in aktion. En hette Bob, eller han hette antagligen inte Bob men kallades Bob. Det är inte sinnessjukt kul isig men det är sjukt kul när man vet att det finns en Bob i mitt gamla gäng också. Och de är båda elektriker, eller iaf utbildade på samma slags utbildning... What are the odds. Min vän Bob the builder och jag har känt varandra längre än jag kan minnas, bokstavligen talat och han har jag skrivit om tidigare här. Tobias med lille sonen Noel och flickvän.... fan det var det där med namn ja. Ta inte illa upp, det är ingen illa ment, bara sån jag är. 

Iaf fick kvällen mig att fundera på de olika gäng vänner som jag skaffat mig genom olika faser i livet. Faserna består av fem har jag räknat ut: Uppväxten, Fotbollen, Lumpen, Universitetet och nu denna utlandsvistelse (Ladbrokes men också annat). Uppväxten flyter såklart samman med fotbollen till viss del då det var en stor del av uppväxten. Det var inte poängen dock, poängen är att man knyter så mycket band och man skaffar så mycket vänner över åren så det är självklart svårt att hålla kontakt med alla, man måste ju leva sitt liv framåt också, inte bara bakåt. Och här är det nu då meningen att jag ska dela med mig av ett citat som jag snor rakt av från Anna, men hon har ju snott det också så jag bestämmer att det är ok. . 

"There comes a point in your life when you realize who matters, who never did, who won't anymore, and who always will. So, don't worry about people from you past, there's a reason why they didn't made it to your future." 

Barasådär
 

Kommentarer
Postat av: Johan Peitz

Han heter Robin. ;)

Postat av: Rickard

japp, och d heter johan och nr 3 heter andreas, nu vet jag det

2007-07-11 @ 15:10:13
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Tomanna

Your website is extremely interesting

2009-05-13 @ 14:17:21
URL: http://tomanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback