Gothenburg

Liggandes på en strand i Jetset-Puerto Banus så börjar jag fantisera om Göteborg, allt tack vara denna fantastiska låt. Det är märkligt men när jag slöt ögonen kändes det som jag låt på en klippa vid Saltholmen. Den sätter ord på precis så som jag känner för stan. Många har förr hört mig säga att jag aldrig skulle sätta min fot där men förra sommarens korta sejour gav mersmak, som man ju säger.

Det är en ny låt för mig, säkert gammal för er men ta del av den och känn kärleken från den bästa staden i världen. Från Liseberg, från Slottskogen och från Feskekörka. Från spårvagnarnas plingande och Wasastans uteservering med galet billig öl, och nära till bäste vännen. Till Skatås med dessa vansinniga backar men ack så sköna Delsjön såklart. Ja, det finns mycket.

Håll tillgodo.



Och ja, jag kommer återvända till Göteborg. Har svårt att se mig själv i någon annan stad när jag väl kommer hem. Ursäkta alla stockholmare och skåningar och allt vad ni är men det är verkligen kärlek i denna stan.

Kommentarer
Postat av: cajsa

hon är cool! konstigt efternamn bara... hörde talas om henne första gången då hon var med i allsång på skansen (av alla saker) nu i sommar, jojo. cool tjej, bra musik, och ja håller med göteborg är bra!

Postat av: Lollovisen

hmpf... nu får ni sluta upp med att flytta till fel sida av sverige!! om alla flyttade till sthlm skulle det bli mycket enklare... inte alla men alla jag bryr mig om iaf!

2007-07-18 @ 19:21:24
URL: http://lollovisen.blogg.se
Postat av: Heffler

Fett bra låt det där. Hela skivan är riktigt stabil. Lite ångestladdad feelgood, på något paradoxalt sätt.

2007-07-18 @ 20:48:11
URL: http://www.heffler.blogspot.com
Postat av: niklas

skitlåt, dock håller jag helt och hållet med dig om gbg! godd bless gbg som det står på matseses t-shirt änna!

2007-07-19 @ 10:20:20
URL: http://www.skitliv.org
Postat av: Petra

Härligt att låten väckte sådana känslor. Lite kärlek är ju aldrig fel. För mig är det mest en grymt skön låt, Göteborg är inget jag tänder på *ler*....

2007-07-24 @ 10:53:55
URL: http://inmyheadandaroundit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback