Jag är med fisk

Vet inte vad det är för fisk dock, troligen guldfisk va? Annika vann den på Ferian igår och eftersom de åker hem till Sverige på tisdag igen så blev jag genast pappa till denna fisk. Annika fick såklart döpa den så nu står jag här med en vackert gulsvart gul(d)fisk med namn "Señor Domingo Rociado" som ganska fritt översatt betyder Herr fyllesöndag. Det är ett bra namn men lite långt så ibland kan han kanske bara bli kallad Domingo? Eller bara Bob? Gillar namnet Bob. Lollo kom nyss med förslaget spungefish Bob, det hade ju vart grymt bra också. Namnbyte på fisken nu . "Señor Domingo Rociado aka Spungefish Bob" Kär fisk har många namn.

Som hem får Domingo hålla tillgodo med den plastskål/burk som vi fick honom i, hemmet blir även på skrivbordet hemma i rummet. Detta är något som Domingo uppskattar mycket såg jag imorse för det är en energisk fisk vill jag lova. Lite dum också för han åker in i väggen hela tiden. Kul att han ser ut som en elfsborgsflagga också.



Det här kan vara brjeket som jag letat efter, nåt att hålla fast vid i mitt bloggade. Mitt liv som fisk liksom. Kanske kan livestreama Domingos liv genom nån kamera, kan det vara intressant? Knappast och därför är det ytterst troligt att det händer. Kanske också ska skaffa betting på hur länge Dom klarar av det liv som bedrivs i lägenheten. Ska nog passa på och gå ut med han ibland så han får se lite av världen. Kan ju inte ha vart världens roligaste liv att åka lastbil med en massa andra fiskskålar med fiskar i. Jag vann på egen hand ett mjukisdjur också. En stor tjock tjur. Han har inget namn än så det kan ju utlysas nån slags namntävling där kanske.

Här lägger jag in en bild på tjuren när jag kommer hem från jobbet.
image26

Mycket nytt i livet som ni hör. vad ska man göra när det är jordens kalas som pågår natten lång liksom? Låta bli? Nä. det går inte. Så kan jag inte ha det. Och vad skulle Señor Domingo Rociado aka Spungefish Bob säga? Han skulle troligen skämmas.

Kommentarer
Postat av: cajsa

du har ju vart med fisk förr, remember. fast det var ju inte riktigt din, en lånefisk. eller nåt. så du har ju vanan inne menar jag!

Postat av: Lollovisen

Tjuren ska ju heta ferdinand... finns inga andra alternativ!
Hälsa spungefish bob!

2007-07-22 @ 13:19:24
URL: http://lollovisen.blogg.se
Postat av: Ola J

Vi hade en kontorsfisk på kåren, döpte den efter vår kårordförande vilket givetvis gav utrymme för en rad politiskt inkorrekta skämt. Lyckades dock frysa ihjäl den så ganska snabbt kom Nr 2 till kontoret. Lyckades dock dölja bytet för de flesta kollegorna. Nu slipper ju du både Akademiska hus värmesystem och svensk vinter, men se upp så det inte blir fisksoppa av Bob.

2007-07-22 @ 21:37:20
URL: http://franchement.wordpress.com
Postat av: Lova

Hej!
Vet du vad tjuren ska heta Markus o inget annat.
Det har jag bestämt.
Massor kramar från Oss alla

2007-07-23 @ 16:44:50
URL: http://lovatrulsa.blogg.se
Postat av: Sigbjornolivia

Thank you for the card so that I may look on the website. I love the picutres. I will continue to look on the website to observe you latest pictures.

2009-08-27 @ 11:20:34
URL: http://sigbjornolivia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback