Spongefish Bob

Jag är som bekant med fisk, (se tidigare inlägg). Det har jag varit i en vecka nu och det är såklart läge att publicera någon slags update på hur han mår och om han över huvud taget lever efter en vecka med mig.

Det gör han, han huserar numera i popcornskålen där han fått en fin hatt som lock. Ett lock behöver Senor Domingo Riciado aka Spongefish Bob för han hoppar och har sig något alldels speciellt. Bob har visat sig vara en nästan lika god vän som orginal-Bob varit i snart 29 år. Inte ett dåligt betyg för en fisk. Såhär fint bor han nu.

image29


Det finns stora planer för Spongefish Bob också, hemmet då menar jag. Dykare, skattkistor, stenar och växter ska tillföras. Tittade tom på ett riktigt stort akvarium som visade sig vara ett sköldpaddeterrarium, så det ska jag inte köpa. Men kanske nåt annat. får se om han överlever en månad eller så. Notera också att jag varit ansvarig nog att köpa fiskmat för mina surt förvärvade pengar. Det är han klart värd, Bob. Popcornen får vänta ett tag.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Lova

Hej!
Fin fisk du har. Undrar vad du döpt tjuren till?
Jag har semester nu och det bara regnar. men jag har varit i stugan och sågat ner träd i alla fall.
Jar fått en egen motorsåg. Igår gick ett rör sönder under våran diskbänk. Så det rann massor av vatten under våra skåp och ända ner i grannens vardagsrum. då var det en gubbe här och gjorde sönser våra lister i köket så vi kunde torka upp vattnet där
Massor av kramar från Lova.
P.s. Nästa gång du kommer hem tycker jag tjuren ska få följa med och hälsa på.

Postat av: niklas

fan, jag är imponerad alltså..hade jag haft en fisk är det tveksamt till om den hade varit i livet så länge..hade nog mest suttit och kollat på den tills den dog kan jag tänka mig..du ska känna stolthet tycker jag!

2007-07-30 @ 10:35:18
Postat av: Rickard

Jag är galet stolt. Men har man gett fisken ett så fint namn så kräver det commitment. Såklart.
Tjuren är ännu odöpt och går under namnet Toro Markus just nu, vilket såklart går fint i linje med mitt syfte att döpa saker efter vad de är.

2007-07-30 @ 12:13:19
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: jeppan

jag tycker det spanska namnet är helt sagolikt. om den får en bror, din fisk, är mitt namnförslag Armando Alejandro Estrada. eller helt enkelt Esteban.

2007-07-30 @ 16:57:18
Postat av: Henke

Kolla in länken...
om den inte funkar kan jag säga dig att de är ngn som säljer ett akvarium som skulle passa rätt så bra,
halvstor så Mr Fisk kan få lite kamrater

Postat av: Lollovisen

Haha om du bara visste hur mycket jag har tittat pa spongebob squarepants den hàr veckan, fantastiskt villket sammantraffande att jag kom pa namnet och nu far titta pa skiten, som faktiskt ar ganska rolig nar man val tittar pa det :) puss pa dig och firren!

2007-07-31 @ 19:04:45
Postat av: Rickard

UPDATE: Spongefish Bob har numera en pump i den där skålen. som en lite jacuzzi skulle man kunna säga, han stormtrivs.

2007-07-31 @ 20:56:32
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Petra

Vad bra, lite syre i popcornskålen. Antar att det låter lite mer om honom nu då, inte bara hans vanliga plaskande för uppmärksamhet. Glöm inte att prata med honom oxå, tror att han tyckte om det. Ha sa det kanske inte rent ut, men det var helt klart vibben man fick *ler*
Miss you both.

2007-07-31 @ 22:37:12
URL: http://inmyheadandaroundit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback