WSOP

I dagarna börjar WSOP på riktigt. Main event i texas Hold'em. WSOP är World Series of Poker och är helt enkelt Poker-VM i gammalt gott svenskt ordalag. Det består egentligen av ca 60-70 olika event men detta är det största och det med mest pengar i. Main event har ett inköp på $10,000 och förra året var det ca 9000 deltagare. Jamie Gold vann den gången och plockade hem sjuka $21,000,000. Det beräknas inte bli fullt lika mycket folk denna gång men förstapriset kommer väl troligen bli en sjuk summa som man kan dra sig tillbaka för gott på. Men det gör man ju inte såklart, drar sig tillbaka alltså. Det skulle iaf inte jag gjort. Men jag är ju inte där och känner på det...

Det är inte utan bitterhet som jag skriver det, jag hade så gärna varit där och det hade vart precis rätt tid just nu för formen är stark och pokermässigt är jag stark i självförtroende även om jag åker på de mest sjuka utdragningarna i mannanminne också. Men jag spelar rätt, kan mina procent och jag ställer in när jag ska. Inte mitt fel att nån fisk synar med sämsta handen och hittar hålstege eller runner-runner flush. Men nu var det ju inte mitt eget spel jag skulle prata om egentligen, eller det var det kanske men inte hur jag spelat veckan som gått. Det är kanske lite skillnad på att spela WSOP gentemot att klonka en Sit&Go Rebut turre-homegame med Chris, Chris, Carole, Michael, Chris tysta polare, Stuart och Deans polare. Eller att spela en Highstack berusad mot Pato, Henrik, Miranda? Kanske. To be fair, berusad var jag på den förstnämnda med.

Jag har såklart försökt kvalificera mig för WSOP iår och det har runnit ganska mycket pengar från bankrullen för att försörja den turneringsgrind jag haft under April-Maj månad. Då spelade jag INTE den bästa pokern i mitt liv och jag hade absolut inte mest tur i världen heller. Närmast var på en turnering med 5 platser WSOP-paket garanterade och med ca 120 pers startande. Jag kom 7:a efter två händer som jag tror jag aldrig glömmer. Kåk mot högre kåk på rivern och AA mot QQ preflop och en Q direkt på floppen, gg TILT.... tom för herr pettersson. Brukar vara rätt svårtiltad men då var det inte kul. Hade jag vnnit dem så hade jag vart sjuk chipleader och suttit på ett hotell i Vegas nu. Livet är ganska bra ändå.

jag hade sen förhoppnigar om att få åka med Laddies men av de planerna blev det intet, Tilt, FFS och allt sånt (fan jag har spelat online för mycket). I efterhand så kan man kanske tycka att det vart tur också för jag hade ju så gärna spelat så det hade vart svårt att stå vid sidan. Hade trolgen på fyllan övertalat någon av mina Vippare att stejka mig och sagt upp mig på plats, sen åkt på tredje handen med AA preflop. Som ni märker försöker jag hitta en anledning till att jag inte ska vara där utan vara här istället. Går sådär. Ska jobba hårt på att kvalificera mig för WSOP London med £10.000 i inköp istället, sen blir det hårdgrinden för att bankrulla alla EPT-events som jag ska kvalificera mig till. Det är ju "bara" 8000 Euro i inköp. Jag skriver som jag SKA kvalificera mig till för nu är det dags. Jobb med fast inkomst ger större chanser att komma med på ett event, jag spelar säkrare än när jag var student eller levde på det här.

Slutgiltligen, Stort lycka till i Vegas till Totto, Nebu, Hager, Hagan, Abbes,  Kaveh, Globas, Obbe och archduke, detta går självklart också till alla andra som jag glömt eller missat. Det är sällan med mening jag gör det, glömmer alltså.

Så, ett riktigt, ganska fokuserat inlägg igen. Det är jag nöjd med. Livet rullar på och det är två dagars ledigt nu. En begynnande förkylning gör att jag antagligen stannar inne och utnyttjar det faktum att alla väldens bästa spelare spelare live just nu så då bord eju online vara mer fisktätt än vanligt. Eller är det främst fisken som tänker så. ja, som alla vet är jag ju den värsta fisken av alla som står för de sjukaste utdragningarna. Fråga bara johan hur svagt AA är mot starka 35off. 

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Petra

Kan ju ärligt erkänna att det inte var mycket jag begrep av det inlägget, men om jag säger lycka till så antar jag väl att jag inte är helt off...(eller just det ja, hade ju inget med tur att göra...*ler*)
Puss på dig!

Postat av: cajsa

du jiddrar kompis :)förstod första stycket, sen blev det högst oförståeligt..

2007-07-05 @ 21:33:03
URL: http://lifeisabitch.blogg.se
Postat av: Rickard

kul när man själv tycker man gjort ett fokuserat inlägg så är det ingen som fattar. lite som att ingen fattar vad en Poker Manager gör... Mitt liv är en bit ifrån andras förstår jag

2007-07-05 @ 22:09:02
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: cajsa

haha, tänkte just på det... o tänker man så så var det ju nästan lite taskigt skrivet. av mig alltså. jag får ta att du skriver obegripliga inlägg helt enkelt, för jag tänker inte sluta läsa! :)

2007-07-06 @ 00:31:40
URL: http://lifeisabitch.blogg.se
Postat av: Anna

En aningens virrigt kanske?

2007-07-06 @ 12:06:57
URL: http://minholk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback