Danmark

Jag är i kära grannlandet, jag fattar om möjligt ännu mindre danska än jag gör spanska. Men det blir nog bra. är här ett knappt dygn och nu ska jag snart uttala ett nästan omöjligt dansk ställe som taxin ska köra mig till. Blir kul. Ska fråga han om han har attackerat några domare på sista tiden, eller om han åt gröt imorse. det låter ju lite så när di talar, de danske.

en bra grej dock, det finns STARBUCKS på flygplatsen. där sitter jag nu. Var värt en liten paus för att få en grande latte med en granola bar.

Barasådär.

Kommentarer
Postat av: Krisse

Jag hoppas att du får det trevligt i Danmark. Du kommer att vänja dig vid danskan och snart förstår du det mesta! :) Ska bli skoj att träffa dig igen.
Kram

2007-06-13 @ 11:03:25
Postat av: Lollovisen

Va!? en granola bar! Jag försökte hitta när jag var i Spanien men de hade inte sådana... förstå min abstinens!

Postat av: Petra

Häng inte läpp för att du inte förstår vad de säger. Själv har jag ju bott ett stenkast från danskjävlarna i 24år och fattar fortfarande vad de försöker säga. Kan ju inte spanska heller, så man skulle ju lätt kunna tro att detta beror på en bristande språkbegåvning från min sida. men eftersom jag aldrig skulle erkänna en sådan, får det vara osagt.

2007-06-13 @ 16:25:47
URL: http://inmyheadandaroundit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback