Det är inte vem du är utan vad du gjort

Jag har lärt mig något om personer jag trodde jag kände den här veckan. Tråkiga saker rent av. Det är illavarslande när det händer men samtidigt så är det nåt helt nytt så det är svårt att släppa det. Jag har lärt mig att det inte alls handlar om vem man är utan man döms allt som oftast för vad man gjort eller vad man gör. Man kan vara  den intressantaste och trevligaste personen i världen under många många år men om man gör något annorlunda mot vad som förväntas så är man inget. Det är tråkigt att upptäcka såna sidor och det är tråkigt att bli sedd som en sån person.

Om det sedan handlar om att man gjort något annorlunda än att stanna kvar i hembygden för alltid eller om man sårar någon i ens närhet eller om man bara är rastlös och inte kan stanna för länge på samma ställe spelar liksom ingen roll. Jag anser det vara ett större svek att ignorera någon som sträcker ut handen till försoning än något annt. Sådan är jag och det bottnar i min syn på människan och på vänskap. Denna syn har fått sig en törn sista veckan.

Å andra sidan finns de som äre komplett tvärtom, de som ser en för den man är och inser att alla gör misstag elelr gör val som inte alla kan tycka är de rätta men som är de rätta för en själv.  De sanna vännerna som stannar hos en  och som  ger upp vadsom för kanske 30 min på en tågstation. Det var coolt, och väldigt internt. Jag har väldigt många såna vänner skulle jag tro men just nu är det allt det dåliga som tagit över mina tankar,

Man döms för att man är annorlunda eller för att man är alldeles för vanlig. Det är en ruskigt svår balansgång att vandra och det är inte många som klarar av den. Jag verkar inte göra det. Jag vandrar för det mesta rakt på eller mittemellan. Jag trivs med det och jag tror att de flesta i min närhet trivs med att jag hanterar saker så. Jag förstår egentligen inte varför jag jagar upp mig såhär över några småsaker men sånt som känns jobbigt och som man tänker på ska väl fram i ett forum som detta. Jag är evinnerligt trött på allt sidväljande som pågår och jag kan inte för mig värld förstå vad det ska vara bra för. Ingen hjälps av det och ingen mår bättre av det, troligen mår många sämre av det.

Skitsamma, Barasådär. Nu till nåt annat.

Första delen av min Nordentrip är nu bokad och det blir Ons-tors köpenhamn, Tors - Lör Stockholm, Lör-Mån Örebro och sen till Vargön. Sen återgår planeringen i planering. En vecka ledigt har jag fårn den måndagen till nästa måndag. Det ska bli gott.

Kommentarer
Postat av: Petra

Första biten i puzzlet lagt nu då. Najs det. Är så glad över att jag också får en del av din lediga vecka. Längtar efter dig. Puss

Postat av: linus

således poker den 16:e juni i örebro? eller, jobbigt med datum i ett inägg och dagar i ett annat.

2007-06-11 @ 13:57:17
Postat av: Rickard

Ja, linus, kan vi boka upp det. du vägrar att logga in på msn alls ju

2007-06-11 @ 15:43:45
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Ylva

Just nu är det så mycket sol att det är rent löjligt, skulle mycket väl tro att det är i klass med ditt Gib =) Och eftersom jag är svensk och inte riktigt kan hantera det, så sitter jag inomhus och dricker espresso..

2007-06-11 @ 16:09:21
URL: http://helalivet.blogg.se
Postat av: Ylva - igen..

Och jo, det är visst vem man är/vem du är som räknas. Så det så.

2007-06-11 @ 16:10:45
URL: http://helalivet.blogg.se
Postat av: Kattis

Men hörru, tänker du ge mig något svar om lördag eller?
kram

2007-06-11 @ 16:41:48
Postat av: cajsa

en vän sa en gång klokeligen, efter lite stormiga meningsskiljaktigheter, att hon skiljer på vem jag är som person (och hon verkar tycka att jag är ganska bra ändå) och vad jag ibland kanske säger/gör. respekt.
summa summarum, du är bra. trots allt :)

2007-06-11 @ 23:09:30
URL: http://lifeisabitchogg.se
Postat av: Dan

jag vill träffa dej en stund kram stora syrran

2007-06-15 @ 23:03:04
Postat av: Dan

lova hälsar dej välkommen hem

2007-06-15 @ 23:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback