Idioterna

Först och främst, jag såg inte matchen. Allt jag vet är det jag läst i tidningar och sett på webb-tv samt fått berättat av vänner som sett det. Men jag drar mig inte för att säga att Lars von Trier hade rätt redan 1998 när han släppte filmen "idioterna". Danskarna visade det igår. Först Christian Poulsen som likt Zinedane Zidane (och där slutar jämförelserna med eleganten) dammade ner en motståndare på ren provokation. Idiot! Sen "supportern" som tydligen bor i Göteborg men är danska och som naturligtvis inte kommer ihåg nånting enligt tidningarna. Idiot! Inte nog med det så var det visst en annan "supporter" som sprang in på plan också. Idiot!

3-0 till Sverige men vi kan inte vara stolta över en sån seger. Vi kan inte heller be om ursäkt för det då Sverige hade precis noll och ingenting med det hela att göra. Eller ja, Rosenberg hade väl kanske lite med det att göra.

Det förändrar dock inget, detta sänder ett budskap. Ett budskap som säger att det aldrig är ok att bryta reglerna och attackera domaren, som såklart gjorde helt rätt. Det är ju straff och det är utvisning. Det kan och får aldrig bli ok att rusa in på planen och hur kan man göra det? Parken i köpenhamn är en modern och fantastisk arena men ska vi gissa att det är sista gången i åtminstone det här kvalet som Danmark får spela där?

Danmark - Spanien inför tomma läktare på Vångavallen nästa? Det är ju fan tom nästan jämt så det skulle göra ingen skillnad.

Kommentarer
Postat av: Petra

Finns en anledning till att vi skåningar kallar vara grannar i väst för danskjävlar. Gör de ofta skäl till...

Postat av: Kattis

dessutom en tredje supporter som hann in under avbrottet. Lite uppseendeväckande kändes det också under supporter nr 2's five minutes of fame eftersom den danska delen av publiken då jublade.
idiot var ordet sa Bull. Mail på väg
kram

2007-06-04 @ 10:34:21
URL: http://minandra.blogg.se
Postat av: Cajsa

hur farao kan man komma på att att man ska sända matchen på kanal 9??? det undrar då jag.... men fick i alla fall min dos av idrott igår då jag var på dam-vm-kval, handboll såklart.. sverige-rumänien. i uddevalla! skitdålig match, men ändå härligt!

2007-06-04 @ 15:24:12
URL: http://lifeisabitch.blogg.se
Postat av: Cajsa

förresten, en helt annan sak.. när kommer detdäringa inlägget om den som gjorde den 500:e kommentaren?!?! :)

2007-06-04 @ 15:26:08
URL: http://lifeisabitch.blogg.se
Postat av: Anna

Jag säger bara en sak: SKÄRP ER!

2007-06-04 @ 19:51:08
URL: http://minholk.blogg.se
Postat av: erika

Jag undrar om vakterna mest käkade röd korv och tittade på matchen. Hur som helst så är de oxå idioter.
Nu är det 3-0 igen, tjohoo!

2007-06-06 @ 21:04:09
URL: http://nittonkvm.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback