Insomnia

Jag sover fantastiskt lite. Hamnar väldigt sällan i säng innan 4 på natten och denna vecka när man har förmiddagsskiftet så blir ju det ganska jobbigt. Vad beror sådant på egentligen? vad är det som är så mycket roligare med att stanna upp själv och fundera fritt över livet när det är mörkt ute? Det är vad jag gör iaf. Funderar, fram och tillbaka, väger fördelar och nackdelar men det tycks vara något fel på min våg för jag kommer inte fram till något. Inga svar på mina existensiella frågor. Jag förvirrar mig själv genom att försöka skriva om det för om jag visste vad det var som höll mig vaken skulle jag ju göra något åt det, väl?

Tror föresten det heter insomnia, säkert nåt som google-Mats eller wikipedia-Linus svara på. Eller lärar-Niklas, han kan nästan allt den gamle ljugarn. Insomnia var också en galen låt med Faitless en gång i tiden men det är inte det detta jag har handlar om, jag är inte ute på rejv hela nätterna, det är inte det. Någon annan slags insomnia helt enkelt.

skräp är det iaf för det gör att jag är trött hela dagarna, blir väl antagligen lite gnälligare och svårare att vara runt på samma gång, kan vara därför jag kommer så bra överens med överdjuren på jobbet kanske. Jaja det där ordnar sig. "There is more to poker than life" som man säger. Jag är nog sån här helt kort, en funderare, sällan nöjd med vad jag har, vill alltid ha mer, inget fel i det va? Vill vinna, vill framåt, inte stå still.Bara när jag funderar, fast då sitter jag helst tror jag. Skönt att sitta, fast man får ont i ryggen om man sitter för mycket och där har jag skrivit bort mig ur andemeningen med den meningen. Som vanligt. Skönt att va sig själv.

I mitt funderande har jag alltså kommit fram till att jag är mig själv. Hmmm, hade jag inte behövt två veckors sömnlöshet för tror jag. Nu är det iaf dags för dagens andra försök till sova, morgondagen är viktig för framtiden här. Dags att få korten på bordet av pokerchefen.


Kommentarer
Postat av: niklas

insomnia är det nog ja..vad jag vet så heter det så i alla fall, har för mig att bad religion har en låt som heter så..eller så kanske det var anastacia..samma sak ändå. jasså, ont i ryggen när du sitter alltså? själv får jag ont i röven ja, men jaja, det är la valfritt antar jag.

Postat av: Petra

Insomnia är även en film med Al Pacino. En film klart under hans standard. Sorgligt nästan.

Du och jag står verkligen på varsin kant i sömn-dilemmat. Själv känner jag mig som en pensionär. Börjar bli trött redan vid tio tiden och vaknar direkt när klockan ringer! Saknar att snooza. Brukar ju var lite av en snoozing expert...sorgligt. Minst tre kvart ska det ju ta bli vid medvetande..så brukar det ju va :(

2007-03-19 @ 22:39:09
URL: http://inmyheadandaroundit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback