När man var liten...

Det fanns väl egentligen ingenting som var bättre än glassbilen när man var liten. Man hörde den där satans låten och så fick man spring i benen. Så kan ni tänka er hur glad jag blev när det visade sig att Gibraltar har sin egen lilla glassbil. Kunde såklart inte låta bli att knäppa en liten  bild på den.

Glassbil

Jag åt en cornetto, som inte heter cornetto på engelska.Den heter nåt helt annat och kanske inte ens var en cornetto för den smakade inte som en heller. Men den såg ut som cornetto iaf.



Kommentarer
Postat av: Cajsa

Vilken fin glassbil! Änna söt :) Mycket finare än dom här i svea! Tycker då jag. Minns du när hemglass fick konkurrens av "glassbilen" ett tag?? Jag äääälskade glassbilens marianne-glass!! Görgo.

Nu vet du det! Bra va :) Ha de

Postat av: Lollovisen

Haha, den var ju mycket roligare än våra blå. Fast jag tror att det är svårt att toppa vår lilla trudelutt i Svedala :)

2007-03-04 @ 10:50:05
URL: http://lollovisen.blogg.se
Postat av: lova

Jag handlade massor av glass i glassbilen i torsdags,"Nicke Nyfikenglassar" som smakar banan och sandwich och glassbåtar Mums.....

2007-03-04 @ 15:02:55
Postat av: Petra

Ja, det var mig en riktigt fin liten glassbil. Får till och med mig här i kalla skitfinland att bli glassugen... Hoppas att jag hittar den sen om en månad!

Modellen får mig för övrigt att tänka på de som de hade där borta hos era storeböder i England, med den lilla skillnaden att det oftast var så skabbiga att det sista man blev sugen på var glass.

2007-03-04 @ 16:04:33
URL: http://inmyheadandaroundit.blogg.se
Postat av: andy artista

rick, jag vill bara skrika ut min glädje över JOHNNY O'SHAZZER tillsammans med dig!!! det är alltid roligast att vinna på övertid när man inte riktigt förtjänar det. united är bra på det igen!
/Edvin van der stabil

2007-03-04 @ 16:42:40
Postat av: erika

Det finns inga glassbilar i hornstull. Varför? Jag saknar den.

2007-03-04 @ 18:21:59
Postat av: Berith

Det var inte bara när glassbilen kom som du hade spring i benen.

2007-03-10 @ 12:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback