Oscarsfilmer

Så här är det, enligt mig såklart. Kommer inte ens ihåg vilka som var nominerade riktigt men jag vet att The Departed av Scorsese vann och det är en ren skandal. Han förtjänar en Oscar men inte för denna smörjan. Bästa filmen jag sett som var med i den där galan är Little miss sunshine följd av Blood Diamond följd av Stranger than Fiction följd av babel följd av.... Listan kan göras lång innan vi ens kommer till The Departed som är en film som jag kan komma att se igen, absolut. För den är underhållande och stundtals riktigt bra. Men inte så bra.

Jag ser mycket på film nu, det håller mig från pokerborden och jag har alltid gillat film så det är inget konstigt med det egentligen. Eftersom jag ser mycket film kommer kanske bloggen bli mer kulturell närmsta tiden, vem vet? Man vet aldrig vad som kommer hända va?

Jag jobbar ett riktigt graveyardskift denna vecka, 18-02, känn på den. det är å andra sidan svenska sommarvärme här nu så då kan man ju alltid jobba lite på solbrännan kanske. Det är inte sånt här ni vill läsa va? Ni som är kvar i kalla sverige? Jag ska sluta direkt. Inget kul att vara inne ändå.

Ikväll ska jag se Happy Feet, tror den är bra.

Kommentarer
Postat av: Petra

Happy feet var bra, kul! Fast det är ju klart, jag har ju fått klagomål förr när det gäller min film smak. Men även om man inte tycker att den är en kanonfilm, kan man nog inte undgå att bli lite glad inombords...det tror jag iaf *ler*

Ser fram emot att få utökat mitt filmförråd snart. är inne på andra visningen nu...

2007-03-05 @ 16:25:02
Postat av: Dan

Hej,

en väderjämförelse med Vänersborg, här regnar det och är ca 2 plusgrader!

Lena är grön av avundsjuka på klimatet där du är!

/Dan & Lena

2007-03-05 @ 21:58:33
Postat av: mats g

Departed är ju bra..?

2007-03-06 @ 13:15:10
Postat av: Rickard

inte oscarsvinnarebra. Scorsese fick sin oscar för tidigare verk, är jag helt övertygad om.

Postat av: Lollovisen

Happy feet är söt.
Dreamgirls är oxå rätt så jättebra faktiskt, fick en oscar för kvinnliga birollen... Anna och jag gillar den iaf!

2007-03-06 @ 14:10:28
URL: http://lollovisen.blogg.se
Postat av: Gusten

Jag går så långt så jag förnekar oscarstatyetten innan jag ens sett filmen. Detta baserar jag på att de tre hong kong originalen inte är i närheten av oscarklass och således bör inte en amerikansk remake vara det heller. BASTA! Pretto....vad, vem? Å andra sidan stal ju Titanic hem det mesta som gick i sån där prisväg så min förhoppning om att de får fram bra grejer är söndergrusad. När ska Hal Hartley få en pokal i sitt hemland?

2007-03-08 @ 07:26:49
Postat av: Rickard

klart du förnekar Oscarsstatyetten Gusten. Jag förväntar mig inget annat. Itanic STAL verkligen hem hela det året men så går det väl när 9 miljarder köper biljetter till den. Jag förväntar mig att se dig och Sandman på ryanair till madrid och sedan tåget till sevilla inom kort, bara så du vet.

2007-03-08 @ 14:49:54
URL: http://ipitythefool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback