Sjutton!

Snart kommer förklaringen till vad som 17 egentligen står för men först tänkte jag dela med mig med något som jag kommit på nyligen. Varför försöker jag egentligen att motverka att denna åsiktsblogg som innehåller ytterst lite rena åsikter håller på att förvandla sig till den dagboksblogg som den egtligen alltid har varit? det är väl inget fel i det, framförallt inte när jag bor på andra sidan Europa från alla som läser här. Inget fel alls tycker jag. Dags att sluta vara pretto och söka möjliga och omöjliga ämnen att skriva om. Ämnen som är så obskyra så att ändå ingen fattar vad det handlar om. Jaja, det var dagens insikt det iaf, detta är en dagboksblogg fårn och med nu. Fastän att den alltid varit det  så är det nåt nytt, sådetså. Nytt blir också att jag idag oingar den som en dagbok på nybloggat.se när jag skrivit klart här, ett genombrott för lilla mig.

Ok, dagbok alltså, så här säger wikipedia om dagböcker:
Dagbok kallas en volym med tomma blad där en person skriver mer eller mindre regelbundet om sitt liv. Anteckningarna sker inte nödvändigtvis varje dag. Dagboken kan innehålla fragmentariska uppgifter om vad som hänt, beskriva väder och vind, eller vara djuplodande eller bara långrandig och pladdrig. Många börjar skriva dagbok i tonåren och fortsätter upp i vuxen ålder, medan det för andra är en tillfällig fas i barndomen.

Många kända personer har skrivit dagbok, till exempel tonåringen Anne Frank och engelsmannen Samuel Pepys, som skrev sin på en egen kod. Pepys levde på 1600-talet, men hans dagbok kommer ständigt i nya upplagor.

Det passar ju in....

Jaja, 17 var det som det stod ja och det syftar till att idag är det 17 dagar sedan jag var hemma i sverige men det betyder framförallt att idag var min 17 dag på jobbet utan ledig dag. Det är lite myckethar jag förstått? Nån annan som jobbar 17 dagar i sträck sista tiden?, och kom inte dragandes med nån uppsats eller så nu. Jag har det iaf och det är tydligen konstigt för då bör man vara trött och jävligt grinig för att man inte fått vara ledig. Inte jag, jag har tagit på mig extraarbete för att det behövs, för att det är jag som få¨r mitt eget huvud att rulla om det inte fungerar. Min största svaghet som teamchef är nog att jag tar på mig lite för mycket att göra men jag trivs ju också förbannat bra där jag är. Plus att jag jobbat kvällsskift extra. det är fint, då har man hela dan ledig. Vilket är bra när det är 30 grader varmt och så. Så hur pallar man då med 17 dagar i rad? Jag tror att en del av förklaringen ligger i vad man gör vid sidan av jobbet.

Så även om jag jobbar varje dag så finns det ju annat att fylla dagen med. Sola, Bada, Krogbesök, Shoppa, Sola, Sova, Åka buss, sa jag sola och bada? Det är ett bra liv att ha och öven fats jag jobbar skiten ur mig så har jag fortfarande tid till allt det roliga med. Det är väl så livet ska vara? Det tycker jag iaf. Barasådär!


Kommentarer
Postat av: Anonym

17 dagar?! Det känns som det var betydligt längre sedan vi sågs. Hoppas vi ses snart igen.
Jag förstår inte hur du kan jobba så många dagar i sträck utan att vara ledig. Själv längtar man efter helgerna.
Jag är väldigt avis på dig...tittar ut genom fönstret och ser bara regn. Längtar efter sol och värme. Ska bli skönt att komma och hälsa på dig till sommaren.
Kramar

2007-05-11 @ 08:45:27
Postat av: Petra

Jaså 17dagar, eller ja lite längre än så ändå har jag ju varit utan dig. Tråkigt ju! Skitrist faktiskt. Saknar dig.

Inget fel i att låta bloggen bli en dagbok. Min är det närmsta dagbok jag någonsin kommit.

Tycker förresten att herrn ser lite ner på oss som sliter hårt med studierna. Varför skulle inte våra många långa dagar räknas? Du får ju lön för ditt arbete, vi får betala för vårt. Det köper jag inte...en annan får ju spendera sin fritid i konsumkassan. så det så.

Puss på dig!!

Postat av: linus

så nu får man inte sitta och skratta åt att du är ett pretto längre? vad ska jag då göra på jobbet?

2007-05-11 @ 09:21:53
Postat av: Petra

Just det ja, glömde ju bort att säga att jag naturligtvis tycker lite synd om dig som känner att du måste jobba 17dagar and more to come i följd. Får se till att ta lite långledigt sen när det lugnar ner sig igen. kanske ta en ny tur upp till sverige igen... *ler*

2007-05-11 @ 09:54:10
URL: http://inmyheadandaroundit.blogg.se
Postat av: Rickard

Jag kommer ju självklart inte sluta vara pretto såklart. Det är ju hela grejen med I pity the fool. Så är det.

2007-05-11 @ 10:38:58
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Anna

Det är såklart så livet ska vara! Sol,bad,leva loppan,och så jobba vid sidan av! =0)

Tack också för väldigt uppmuntrande ord..

2007-05-11 @ 11:54:51
URL: http://minholk.blogg.se
Postat av: Rickard

18! Men solen lyser fortfarande, ja inte nu då för det är mitt i natten men ändå

2007-05-12 @ 01:31:53
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Cajsa

Vilken härlig insikt bobo-mannen! Huvet på spiken. Det där har jag tänkt hela tiden. Så det så. :)

2007-05-13 @ 11:17:54
URL: http://lifeisabitch.blogg.se
Postat av: erika

helt rätt. det där med dagbok alltså. det är ju det man vill veta, vad du gör om dagarna. tycker är det så många som gör. men föresten så blir det ju lätt att man tycker om saker som har hänt och då blir det naturligt istället för tillkrånglat påhittat. Det kan oxå bli totalt förvirrat och lösryckt som i min blogg. eller som den här kommentaren.. men det gör inget tycker jag. hejja dig!

2007-05-13 @ 16:55:21
URL: http://nittonkvm.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback