Vad nu då?

Klockan är 23 och jag är redan hemma. Blev välförtjänta argentinska tapas på la pampas med lägenhets-Henric efter jobbet. Kan vara bland det godaste jag vet just nu dessa tapas, som inte är tapas egentligen utan det är rakt upp och ner kött och smält ost och underbara såser. Mums. Till detta dricker man på la pampas iskall öl i nåt så härligt som lerkrus. Krus förresten, det var väl nåt som vikingarna använde? Såna är det inte men i lera är det iaf, eller kanske inte lera men inte glas eller porslin iaf. Tror jag. Det är oklart hur det egentligen är och så vidare. Skitsamma, gott var det iaf. Glömde återigen vilka enorma portioner man får och beställde för mycket. Lyxproblem såklart.

Det blev jobb idag igen och det var då dag 21 i rad. tre veckor det. Gott så. Var produktiv och duktig på jobbet idag. Vi firar 5-årsjubileum på Ladbrokes Poker och ger bort sjukt mycket pengar och platser i olika turneringar just nu. Det är ju bra såklart men folk är ju inte nöjda ändå. Man kan alltid ge mer. Giriga jävlar men det är väl därför man spelar poker online också, Vi är alla där för pengarna, så är det. Så, det var jobbet det. Nu glömmer jag det för ikväll.

Vad gör en person som jag ikväll då? Ja, skriva blogginlägg, se på nyaste avsnittet av Entourage och Lost, Lyssna på musik, spela poker och dricka ett glas vin måste också få ta sin tid. Och jag ger det tid. Jag trivs väldigt bra här nu, känns sjukt att säga det när jag mest jobbar hela tiden men det är ett underbart ställe att vara på nu. Varmt och soligt och utan att var för sjukt hett än. Svensk högsommar utan medelhavets fuktighet, men den kommer säkert.

Sommar ja, ska man ha semester då tro? Svårt att räkna ut vart jag lägger den då? Sverige känns ju lockande såklart men även Sicilien har seglat upp som en troligt resmål. Mammas kusin har vingård där och sist jag träffade dem så var de väldigt trevliga personer som troligen skulle ta emot med öppna armar. Det skulle vara häftigt att se. Undrar var på sicilien det är dock, palermo kanske? Mycket maffia och grejer där, det har man ju läst och hört.

Näe, det får vara det. Nu är det dags för en timmes pokerspel. Ha´t gött.


Kommentarer
Postat av: Krisse

Varje gång jag läser inläggen på din blogg blir jag lite avis. Livet låter underbart trots allt hårt arbete.
Jag längtar grymt mycket till semestern.
Sicilien är fint. Var där på semester med familjen för rätt många år sedan.
Kramar från kalla H-stad

Postat av: Petra

Röstar ju helt klart för en semester i Sverige. Fast jag måste erkänna, som den lilla gudfadern fantasten som jag är, att Sicilien inte låter helt fel. Sitta på en liten uteservering och dricka italienskt lokalproducerat vin, tjuvlussnandes på Maffioserna i schyssta hattar (inte för att man fattar ett dugg...utan bara för att maffioso-italenskan är så cool. Och för att man kan ju då själv fantisera om vad de diskuterar...). Lite romantiserad bild av Sicilien kanske..*ler*

2007-05-17 @ 15:26:00
URL: http://inmyheadandaroundit.blogg.se
Postat av: erika

okey rickard. när du läser stycket om la pampas och tapasen om 10 år eller så kommer du inse ännu mer vilken bra grej du gjorde när du flyttade ner. Jag vill bara säga att jag är glad för din skull.

2007-05-18 @ 22:20:42
URL: http://nittonkvm.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback