Vodka Lime på Chao?

Jaha, då är man tillbaka på jobbet och redan efter 36 minuter är jobbet ganska trist. Lördagar är inte det roligaste att jobba över huvud taget och rent ärligt, hur många ägnar egentligen sin lördagförmiddag åt att spela poker? Framförallt när det är sånt gött väder ute liksom. Jaja, kan bero på att jag är trött också. Var ute igår. Svenskgänget... Bra killar, för det är verkligen bara killar. Blev den vanliga rundan med några öl på Cafe Moreno och vidare för Tinto Verano på Aqa för att avsluta på Chao. Jag protesterade högt och mycket då det är kanske den sämsta  baren i hela La line rent drinkblandarmässigt men dit gick vi ändå. jag menar, hur svårt kan det vara att göra en Vodka Lime? det är Vodka, och lime. Men inte på Chao, på Chao är en Vodka Lime vodka, en isbit fyra citronskivor och fanta citron, eh? Man tycker att namnet skulle hjälpa till för att  få det rätt men nejdå. Lyxproblem säger ni? Helt onödigt att klaga över? Ja, kanske det men betänk då att det inte går att få en White Russian i hela La linea så förstår ni hur tufft det rä för en drinkälskare som jag.

Aqa däremot, de hade jäkligt goda Tinto veranos för det härliga priset ?2 styck.. Bra grej som man säger. För övrigt är det nog precis som Erika poängterar, när jag tittar tillbaka på mina inlägg från den här tiden så kommer jag sakna det här coh inse vilken bra grej jag gjorde som tog steget hit. Kanske med samma moist som jag läser mina inlägg från studenttiden. Som fortfarande är den bästa tiden i mitt liv hittils. Så är det, fortfarande great friends från den tiden.

Näe, nu ska jag sluta med svengelskan innan ni tor att jag blivit Victoria Silvfstedt som bröt på Amerikanska efter bara en helg i LA.  Tillbaka till jobbet nu.

Fridens Liljor

Kommentarer
Postat av: Henke

Klaga inte på Chao nu mannen....fast det var ju synd att världens snyggaste bartender inte jobbade där, tar bort lite av anledningen att gå dit.
Du får haka på till Harrys bar senare,
där fick man inte ens plats med colan i drinkglaset...
var nog den drinken som knäckte mig !

2007-05-19 @ 13:41:23
Postat av: Petra

Nä, klaga ska man inte göra. Det är ju i sådana lägen man ska vara lite innovativ. Gör er egen uteservering vetja. Om alla tar med en balkongstol eller två och så intar ni torget. Du kan ju vara bartendern och fixa White Russians och Vodka lime. Skulle kunna bli succé tror jag.
Alternativt, och en aningen mindre förargelseväckande, skulle ju vara att helt enkelt lära världens snyggaste bartender hur man blandar drinkar. Hade hon nog uppskattat...och ni med.
den du, full av lösningar jag. Puss på dig

Postat av: Tookskac

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2010-09-20 @ 12:24:15
URL: http://tookskac.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback