Hur bestämma vart jag ska ta vägen?

Nu när jag beslutat mig att flytta hem så var det direkt naturligt för mig att tänka Göteborg. Staden som jag saknat och som jag älskar som om jag kom därifrån. Fast jag inte är det. Men är det så naturligt egentligen. Borde jag inte vara mer öppen för andra möjligheter där chansen till jobb och bra samarbetspartner är som bäst. Är det egentligen Göteborg? Kan det inte lika väl vara Stockholm, Malmö eller rent av Köpenhamn? Kan det inte vara hemma i Vänersborg, Kan det vara Örebro, Västerås eller tom Falkenberg? Varför har jag redan bestämt mig? Är det lite naivt av mig att tro att allt automatiskt löser dig om jag äker direkt tillbaka till staden jag lämnade?

Nu är jag ju kanske främst inte så intresserad av den enkla lösningen någonsin, kanske inte är den som alltid tar den kortaste vägen hem. Utan den mest spännande. Den med mest möjligheter. Hur gör man då detta, hur kommer jag på det? Missförstå mig rätt nu, Göteborg känns fortfarande rätt, jag har mycket bra vänner där som kröns av min fantastiska vänskap med Thomas och Annika. Fan, skulle kunna flytta dig bara för dem. På samma gång skulle jag flytta till Örebro för alla Uni-vänner med Linus, Niklas, Ylva och Mats i spetsen. I Stockholm finns nästan all kreativ ådra som jag känner till med Erika, Emil, Anna, Maja, Kattis och Lollo som frontfigurer. Hemma i Vänersborg finns familjen, där finns också Terje och Tobias. 2/5-delar av ett järngäng som kröns av Västerås stolthet Anders. Dit skulle man kunna ta vägen med. Falkenberg lockar såklart, Rebecca är grym. Malmö... Tja, varför inte, alltid kännts spännande. . I Köpenhamn finns Mie,  och pengar, där skulle vara spännande att bo. Det finns gott om alternativ alltså.

Vet inte vart det här inlägget är på väg riktigt förutom till att bli ett skönt nostalgi.inlägg och ett lite mer positivt inlägg än de jag skrivit sista tiden. Fått påpekat att jag skriver bra med ledsamt och det är ju lite synd när jag är så glad. För det är jag. Jag har mycket att se fram emot och det finns mängder av chanser att ta vara på där ute. Jag har trots allt beslutat mig för Göteborg och förutom Annika och Thomas finns ju där Sophie, Johan, Peter, Anderas, Markus, syssling Zarah och många många fler. Någon nämnd resten glömda. Uppenbarligen. Ta inte illa upp är ni snälla. Göteborg har en helhet som många andra ställen saknar. Där finns också den kanske intressantaste dealen som jag fått presenterad för mig. Jag känner också att mina chanser att sätta upp min grej är enklast och störst där. Kommer bli bra det här, känns spännande och intressant att ta steget hem och jag ser fram emot detta så mycket.

Barasådär




Kommentarer
Postat av: Anders

Inte heller att förglömma att i Göteborg finns Blåvitt! :-)....... Förlåt, var bara tvungen:-)....

Postat av: Anna

arsdå.... Sveriges armhåla alltså? Är du förresten medveten om att det blåser mer och kallarei Götet än i Örebro? =0)

Men du? Då kanske jag kan våldgästa dig
några dagar i mars/april.... KonståkningsVM går ju i götet...Härligt!

2007-11-28 @ 22:46:22
URL: http://minholk.blogg.se
Postat av: Rickard

Alla städer har sina mörka sidor antar jag

2007-11-28 @ 22:46:55
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Kattis

Åh om jag bara hade möjligheten att anställa en annan kreativ ådra till min organisation... skulle så väl behöva dig men vi har inte resurserna just nu. Då skulle jag presentera en ännu intressantare deal för dig. Oh well jag får drömma om det ett tag och se till att finna ursäkter för att besöka Göteborg!

kram!

2007-11-29 @ 10:03:34
URL: http://minandra.blogg.se
Postat av: Boo

Jag är också glad..... =)

2007-11-30 @ 01:44:08
Postat av: linus

I Örebro finns slottet och svampen...

2007-12-03 @ 14:09:23
URL: http://divisionsexnorra.blogg.se/
Postat av: jeppan

Jo du glömde mig. Lär ta tid att förlåta. En EM-biljett så är vi even.

Kul att du flyttar hem!

2007-12-04 @ 12:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback