Madrid

Imorgon smäller det. Imorgon ska Sverige säkra platsen i EM genom att spela mot Spanien på Santiago Bernabeu, och jag kommer att vara på plats. Jag har sett fram emot den här matchen så länge och jag är så glad att jag och Henrik tyckte det var en bra ide i vår lägenhet i La linea för tre månader sen. Jag bor nu på Malta och han i Stockholm men vi ska fortfarande dit, flygbiljetten är lite dyrare bara. haha.

Matchen då? ja, den kommer inte spela så stor roll för Danmark slår Nordirland och då är det klart ändå. Men det ska ju bli sjukt kul att se Sverige försöka ta sig förbi Puyol igen och framförallt hur tjockisdanne på mitten ska stanna Cesc fabregas och hans salsadansande vänner. Det kommer inte bli lätt men det ska det inte vara heller. Bara vi tar oss till EM så är jag nöjd. Bra också om Spanien får med sig ett resultat så vi inte får stryk efter matchen. Lär ju vara underlägsna som vi var i Düskland (kommer du ihåg Jeppe?) rent manmässigt och nu är det dessutom Francos dödsdage ller något så det kommer vara gott om fascister och nazister och annat pack som kommer att vilja bråka. det kommer vara närmare 6000 svenskar där tror de och vi ska vara på Plaza Mayor innan. Jag ska gömma mig bakom nån stor supporter tror jag. Eller låta bli att kasta första stenen, kan vara svårt; Jag har väldigt svårt för nazis...

Men nu skiter vi i det. Matchen blir grymt, uppladdningen samma, efterfetsen när vi är klara blir kalas och sedan har jag tre dar semester i denna stad som jag knappt vart i innan. Bara någon dag eller så innan ju. Jag ska se på museum, byggnader, arenan nån dag efter och jag ska äta tapas på riktigt. Jag ska dricka kaffe på starbucks och jag ska njuta av att vara ledig.

När jag är åter ska jag berätta nåt kul.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Petra

Tjockisdanne... jag håller på honom. Han kommer att överraska. Vänta bara *ler*

Postat av: erika

njuta av att vara ledig. där har du´t. det är det bästa av allt tror jag. det ska jag göra idag. förutom att jag måste jobba en smula. men men, man kan inte få allt här i världen :) kram till dig min vän!

2007-11-17 @ 12:32:59
Postat av: Anna

Hmmm..det gick ju kanske inte riktigt som det var tänkt kanske...*missnöjd*

2007-11-18 @ 13:51:59
URL: http://minholk.blogg.se
Postat av: Dominicagnes

Thanks for your enjoyable site, many good times had ja!

2009-08-25 @ 11:07:57
URL: http://dominicagnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback