Ni har hört det förrut, men med en twist.

Jaha... Ni har hört det förrut... Jag ska flytta.

Ledsen att göra detta igen men det är tvungen. Malta blev inte som jag hade tänkt mig så för en vecka sen sade jag upp mig. Har funderat mycket på vart man ska ta vägen. Har minst 4 ställen som vill att man ska börja jobba hos dem, bolag står på kö från London, säkerligen skulle man kunna åka tillbaka till Gibraltar och jobba. Inte för Ladbrokes såklart men för nån annan. Där finns det gott om vänner man saknar. Det finns det visserligen överallt. Det kommer det finnas även här. Men jag kan inte stanna, vill inte stanna. Vill inte heller tillbaka till någonstans jag varit innan. Vill hem. Så blir det.

Hem, Göteborg. Barasådär.

18 månader som utlandsvensk får räcka. Jag är klar nu, finns mer som drar i Sverige än som drar utomlands. Jag har sagt upp mig från mitt jobb och jag har bokat min resa hem. Har tyvärr så lång som 2 månaders uppsägningstid så det är en stund kvar innan man kommer hem för gott. Men hem kommer jag. Faktiskt redan den 19 dec på Julledighet. Eller ledig och ledig.., Jul är det iaf. Måste jobba men kan göra det från Sverige. Måste sedan ner igen under Januari men slutar där i slutet av den månaden och då åker jag hem på riktigt.

Förvånade?

Det är jag. Men direkt jag tog beslutet så visste jag att jag gjort rätt beslut. Jag är ju sån som ni vet, jag tar ett beslut och så kör jag på det, ingen anledning till att se tillbaka och ångra saker. Detta kommer jag sannerligen inte ångra. Har vart på gång ett tag. Men jag ville ge Malta tid. Onödigt. Nu vill jag bara hem. Finns mycket att se fram emot.

Vad göra då?

Göteborg känns som ett säkert kort, som vanligt. Det blir en bra start. Det räcker så. Det finns så mycket att komma hem till som är spännande och det är bra nog. Nya möjligheter både privat och på jobb. Har en ide jag ska testa på lite foik. Kan bli en egen firma, troligen den bästa arbetsformen för mig.

Så. Därhardut'. Svart på vitt. Rickard kommer hem till Sverige Januari 2008.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Lova

Jag längtar redan efter min Rickard........
Kramar

Postat av: cajsa

men så trevligt! bra beslut tyck jag. kram på da.

2007-11-27 @ 10:58:57
URL: http://lifeisabitch.blogg.se
Postat av: Mats

Jag tycker det låter bra det där! Gööööööötlaborg är ju trots allt stället.

2007-11-27 @ 13:22:31
Postat av: Rickard

Ja, det är klart det blir bra. Det blir fan bäst rent av.

2007-11-27 @ 14:21:01
Postat av: Anonym

Örebro?

2007-11-27 @ 15:55:20
Postat av: Anders

Ärligt talat, inte ett förbaskat dugg förvånad! Möjligen något tidigare än jag trodde, hade nog gissat på april så att du slapp vintern. Vågar man hoppas på att du faktiskt tar dig till Västerås en helg nu??

Välkommen hem!

2007-11-27 @ 18:42:51
URL: http://almostordinary.blogg.se
Postat av: Kattis

Fel sida av Sverige, men mer än välkommen hem vännen!

2007-11-27 @ 19:57:39
URL: http://minandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback