Ny lägenhet - ny Rickard

Så, först skriver jag ett inlägg om hur lite alla andra bloggar när jag själv inte skriver speciellt ofta. Men det tog skruv i kommentatorsfältet iaf, det är ju najs. Det är ju lite så man mäter sig i den här grejen. När nån kommenterar har någon läst och tyckt nåt. Någonting sådant iaf. Nu var det ju inte det som detta skulle handla om utan nåt helt annat.

Jag har flyttat, igen. Och innan jag går in på det så är det viktigt att slå fast några korta saker:

1. Jag bor kvar på Malta
2. Jag bor kvar i staded/statsdelen Sliema
3. Jag har inte fått sparken/slutat från mitt jobb utan jobbar kvar
4. Jag bor fortfarande med Mario som jag också jobbar med (han är också fortfarande cool)
5. Vi har inte samma utsikt.
6. Jag är lite sur nu för jag har glömt köpa öl i affären som nu är stängd.

Det sista har såklart ingentng med någonting att göra men är viktigt att ta med iaf. Eller, viktigt och viktigt, jag tog upp det iaf. Ny lägenhet har vi iaf, se första generationens bildergenom att klicka
här. Vi bor i en mycket fräsh och helt nyrenoverad lägenhet där vi är de första som sover i sängarna, första som använder spisen och de första som sitter i sofforna. Allt är alltså nytt. det trodde man inte man kunde hitta här i medelhavets mecka för dålig inredningssmak. Gamla lägenheten böev vi faktiskt utkastade ur för att tanten som vi hyrde av var galen. Hon ansåg att jag skulle bo där ensam och Mario fick alltså inte bo i ett av de tre sovrummen i den 110 kvadrat stora lägenheten. Varför är oklart, jag tror käringen är allmänt rubbad och med det i åtanke var det enkelt att lämna, trots den fantastiska utsikten. Hon hade också en förmåga att vilja komma in i lägenheten flera gånger i veckan och det visade sig också att städerskan verkat vara någon slags spion för henne. Helt galet är det iaf och stressande för hon ringde mig hela tiden och ville prata om situationen som jag inte var så intresserad av. Ni som läser detta känne rmig säkert ganska bra och vet att jag inte pallar den sortens människor. Så vi stack/blev utkastade.

Vi tittade på kanske 7 lägenheter och hittade först en som vi inte fick och det var kass, detta var vårt andraalternativ men nu när vi är här så kan vi inte fatta att vi nånsin tänkt på nån annan lägenhet. För den är så förbannat bra. Det tog oss bara 48 timmar att hitta en ny, billigare och säkert inte mindre, och allt är tack vara Jessica på Ria lettings. Vår agent i dessa frågor och kanske min nya favorit här på ön. Idag, dagen efter att hon fixat lägenhet och fått betalt för det så har hon kört runt mig till 4 olika affärer för att jag ska hitta en espressomaskin. Helt sjukt hur dedikerad hon är att få oss att må bra. Och hon är en person vi träffade för 48 timmar sen! Helt absurt, hon är cool. I like her. Det blir helt klart att bjuda tanten på Champagne eller en utekväll någon gång tidigt nästa vecka.

Den här lägenhetsaffären har tagit på krafterna, jag har var lite stressad och mått lite kass av det. det har vart tungt på jobbet och det har vart mycket saknad första månaden på Malta. Men igår kväll ch hela dagen idag är det en ny Rickard, den gamle Rickard. En leende person och en person som skrattar mycket och som är sugen på att träffa nytt folk och att allmänt vara glad. Ser framåt igen och även om mycket fortfarande är svårt så är inget omöjligt i världen. Det kommer det aldrig vara.

Ok, lägenheten har ett gästrum som är stort, med balkong. Vi har två bäddsoffor varav man kan flytta en in i ett annat rum om man vill. Ni får tolka den meningen som ni vill men besök är kul.

Barasådär

Kommentarer
Postat av: Petra

Vad härligt att du är glad! Det tycker jag om. Jag är också glad, undrar varför... *ler*

Postat av: Lova

Hej morbror!
Vad fint du har det. Roligt att se dig så glad.
Massor av kramar från oss alla

2007-11-03 @ 08:08:01
URL: http://lovatrulsa.blogg.se
Postat av: Mamma

Nu känner jag igen dig. Kommer snart ,Kram

2007-11-03 @ 10:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback