Boys will be boys

Oj, idag är huvudet inte med riktigt kan jag lova. Igår var det kalas deluxe med vänner jag inte sett på evigheter. Inte bara på grund av att jag numera bor utomlands utan kanske främst för att jag inte längre bor här hemma. Och inte gjort det på länge. Bardomsvänner är det helt enkelt och det är sannerligen som man säger. Borta bra men hemma bäst. Fan vilka underbara killar jag känner. Stor saknad efter Thomas dock som inte var med men annars var det bra uppslutning och jag är vansinnigt glad att jag kom hem just den här helgen.

Festen i sig var dock i Lidköping där Martin Kihlsten numera huserar och gör gatorna lugna som polis. Det är en stad som jag knappt varit i innan och de får gånger jag varit det så var det för att se på när grisarna spelar bandy. Mina förhoppningar på stan och stället vi senare skulle till var inte så höga helt enkelt. Men jag hade fel. En mysig liten håla med en Harrys som gjorde goda bugare och serverarde öl med glädje till detta grabbgäng som var fulla med Hö-Hö skämt och anekdoter om saker som hänt. Det var fotboll på puben först och sen hem till Martin för förkrök och lite poker (nu skulle den internationella pokerstjärnan sättas på plats) och sedan ut på "stan" och svänga de lurviga med  ortsbefolkningen. Jäkla förbannat trevligt ställe men med det här gänget hade vi kunnat sitta på en stubbe i skogen och ändå haft kul.

Pokern gick som den skulle och kom på en hedervärd 2:a plats slagen endast av den nyktre i gruppen. På en Bad beat... Nöjd med det och främst nöjd av allt med att jag plockade ut Anders med färg mot ett tvåpar eller nåt. Han var bra säker på att ta hem den där och även om jag vill honom allt gott i livet så var detta poker och då ska man krossa motståndet. Resultatet blev som följer:

8. Tobias Hansson -     Aggresiv spelare (och drickare) som tidigt visade att han inte var rädd att stoppa in markerna. Åkte ur alldeles för tidigt och koncentrerade sig sedan på drickat istället. Med blandat resultat.
7. Karl Andersson - Svårläst gambler med 50-50 koncentration mellan pokern och musiken som spelades.
6. Martin Kihlsten - Om tight har ett ansikte så är det inte det här. Spelar mer eller mindre på allt. Gick sådär. Kvällens värd åkte ganska så tidigt.
5. Martin Kjellström - Mr pappa himself. Hus och barn och bil och allt hjälper inte i den här gruppen. Omöjlig att läsa eftersom han inte själv vet om det är en bra eller dålig hand han har.
4. Terje Paulsson - Sergeant P var den stora överaskningen här. Lurig jävel som alla vet och mer än något annat ville han nog ta ut mig. Så han blev utslagen av...
3. Anders Olsson - ... Mr tight-aggressive. Väntar in en bra hand och kör stenhårt. Surt bara att den bra handen kom när jag hade en överlägsen hand anders. Du såg besviken ut efteråt. Det ska du vara. Får öva mer på svenska spel och återkomma.
2. Rickard Pettersson - Underteckand är mycket nöjd med denna placering då det rann ner åtskilliga drinkar och öl under tiden. Något som vinnaren inte ägnade sig åt.
1. Mattias Lidén. - Vinnaren dominerade bordet tidigt och även om vi var ganska lika Heads Up så blev det en märklig hand som avgjorde. Men stort grattis och pengarna till snickarn.

Efter detta var det gott om tid för nostalgi och historier osm alla kan utantill men som man drar ändå. Utestället var packat med folk (Tror jag) och jag var såklart nära att hamna i slagsmål med en bonnjävel som inte pallade med att man hade kul när han. Idioter hela bunten. Jag är säker på att polis kishsten hade löst det annars. Jag slåss inte.

Idag då: Bakfylla men god familjemiddag intagen. Mobilen är borta och jag har sovit dubbelvikt som en fällkniv så ryggen är av. Mbbilen tappades i Mattias bil så den ska jag hämta upp nu. En helg hemma går ruggigt snabbt.

Imorgon är jag i Göteborg igen

Barasådär


Kommentarer
Postat av: Kalle

;-)

Ja trevligt var det i alla fall!
Även om jag hade önskat några fler givar i pokern...

2007-10-22 @ 18:10:41
Postat av: Linus

har du glömt Örebro? blivit märkvärdig? eller hade du bara inte tid den gång?

Postat av: Anders

Eftersom du kan skylla 2:a platsen på öl och drinkar så kan jag skylla att jag missade färgen på det oxå. Så det så! Förbaskat roligt var det dock!

2007-10-23 @ 21:59:53
URL: http://almostordinary.blogg.se
Postat av: S

Harliga grabbar. Ja det ar det verkligen! Enjoy!

2007-10-24 @ 12:53:04
URL: http://foffilie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback